خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران:

در خصوص نحوه تخصیص ارز صادراتی، دوباره به سال‌های قبل بازگشته‌ایم/ تفاهمات سیاسی میزان همکاری با روسیه را مشخص می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۹۱

مقیمی گفت: در خصوص نحوه تخصیص ارز صادارتی امروز دوباره به سا‌ل‌های قبل برگشته‌ایم و به یک شکل دیگر پیمان‌نامه‌ صادراتی را اجرا می‌کنیم. این به جای اول برگشتن نشان از این دارد که نباید ما این مسیرها می‌رفتیم.

فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص نتیجه عملکرد بازار ارز ثانویه بر اقتصاد کشور گفت: اگر این بازار طبق اصول و قاعده پیش برود می‌تواند به وضعیت بازار ارز کمک کند زیرا یک مبنایی برای فروش ارز خواهد بود که هم قیمت آن نزدیک به واقعیت است و هم تحت کنترل است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: البته در این مدت صحبت‌های مختلفی مطرح شده است مثلا اگر صادرکننده ارز را در یک بانک با نرخی که مورد نظر خودش است آن را ارائه کند و از آن طرف واردکننده با ارائه اسناد واقعی و درست بتواند به یک نرخ توافقی برسند می‌تواند برای بازار ارز و فعالین اقتصادی مفید باشند.

وی در خصوص شباهت این طرح با پیمان صادراتی که سال‌های قبل اجرا می‌شد، گفت: در واقع ما امروز دوباره به سا‌ل‌های قبل برگشته‌ایم و به یک شکل دیگر پیمان‌نامه‌ صادراتی را اجرا می‌کنیم این به جای اول برگشتن نشان از این دارد که نباید ما این مسیرها را می‌رفتیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و گرجستان در خصوص گسترش همکاری‌های ایران و روسیه و قدرت این کشور برای تامین مایحتاج ایران گفت: قطعا روسیه این توانایی را دارد، اما باید ببینیم در این بازی اقتصادی و سیاسی به کجا می‌رسیم و چگونه منافع طرفین تامین می‌شود.

وی افزود: در بحث نفت، سواپ و تامین برق آنها می‌توانند به ما کمک کنند که البته خیلی از آنها به تفاهم سیاسی دو کشور وابسته است که بعد از آن تفاهم اقتصادی شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: باید دو کشور راهکاری را اتخاذ کنند که پایدار بماند اما در آینده سطح این تفاهم‌نامه‌ها و مراودات مشخص خواهد کرد که چقدر برای هر دو کشور منفعت و یا هزینه اضافی در بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز