خبرگزاری کار ایران

اردکانیان در سفر به سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

احداث نیروگاه خورشیدی بر روی چاه نیمه‌ها برای کاهش تبخیر آب

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۳۱۳

وزیر نیرو با اشاره به اجرای طرح جامع آبرسانی پایدار از چابهار به زابل، گفت: روند اجرای این پروژه در کارگروه سازگاری با کم آبی استان در حال بررسی است و پس از ارزیابی نهایی در استان برای اجرا به هیئت دولت و کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ارجاع خواهد شد.

به‌گزارش ایلنا، رضا اردکانیان در مراسم بهره‌برداری همزمان از طرح‌های صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان که در محل فرمانداری زابل برگزار شد طی سخنانی عنوان کرد: امروز با هدف بازدید از طرح‌های مختلف آب و برق و شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی چند طرح به سیستان و بلوچستان سفر کردم، این دومین سفرم به این منطقه که از نزدیک با مردم و معتمدان دیدار می‌کنم امیدواریم با کمک هم و مرزداران شریف استان مشکلات را حل کنیم.

وزیر نیرو گفت: حفظ حیات سیستان به وسیله توجه به موضوع آب است که باید توجه ویژه‌ای به مسئله تامین آب و چگونگی مصرف آن بپردازیم و برنامه‌ریزی کنیم.

اردکانیان وحدت و همراهی مردم با نظام و دولت را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این روز‌ها شاهد حرکات غیرمتعارف ترامپ در تمرد از یک توافقنامه بین المللی هستیم و به زودی آثار آن را در تحریم‌هایی که اعمال می‌شود، مشاهده می‌کنیم، اما در این تردیدی نیست که طراحی‌های آن‌ها براساس مفروضاتی صورت گرفته و اهدافی را دارند.

وی حضور نمایندگان بلوچستان در این مراسم را نشان دهنده وحدت بین اقوام دانست و افزود: یکی از فرضیات غلط دشمن این است که دل بسته اند بر ایجاد اختلاف و فاصله بین مردم و اقوام کشور و قطعا این استان در اهداف برنامه‌های آن‌ها است، مقابله موثر در بهم زدن فرضیات اینگونه دشمن تاثیر مثبتی در اقتدار و سربلندی نظام خواهد داشت.

وزیر نیرو گفت: مردم در سیستان و بلوچستان نشان داده‌اند که این فاصله‌گذاری‌ها هیچ گونه نتایجی به دنبال نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه در جریان این سفر هفت پروژه بزرگ زیربنایی شبکه انتقال برق منطقه‌ای استان با اعتباری بالغ بر هزار و 570 میلیارد ریال در منطقه سیستان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط برق و توسعه شبکه این استان در پی خواهد داشت.

وزیر نیرو بر لزوم کاهش تبخیر از مخازن چاه نیمه‌ها تاکید کرد و گفت: مجوز نصب پنل‌های خورشیدی بر روی چاه‌ها نیمه‌ها به منظور کاهش تبخیر منابع آبی این مخازن صادر شده و برای اجرای به بخش خصوصی واگذاری شده است. این طرح هم اکنون در مرحله مطالعاتی است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته مطالعات اجرای این پروژه نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

اردکانیان از اجرای طرح جامع آبرسانی پایدار از چابهار به زابل سخن به میان آورد و افزود: روند اجرای این پروژه در کارگروه سازگاری با کم آبی استان در حال بررسی است و پس از ارزیابی نهایی در استان برای اجرا به هیئت دولت و کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ارجاع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح فاضلاب زابل پیشرفت 56 درصدی داشته است، تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر 76 میلیارد تومان نیاز است که می‌توانیم  اعتبار سالانه این طرح را از محل ردیف متمرکز تا حدود سه برابر افزایش بدهیم.

ایجاد مزرعه 50 مگاواتی بادی در میل نادر سیستان

وی بیان کرد: برای آبرسانی به زابل و هفت شهر در ین مسیر نیاز به ۱۶۰ کیلومتر لوله گذاری از چاه نیمه سوم داریم که ۱۱۰ کیلومتر آن اجرا شده و اکنون قرارداد دیگری برای ۴۶ کیلومتر دیگر در حال اجرا داریم که ۳۴ میلیارد تومان ارزش آن است و در سر جمع ۱۱۵ کیلومتر از این ۱۶۰ کیلومتر کار شده و به جز هیرمند مابقی شبکه‌ها به میزان زیادی بهره‌مند هستند.

وزیر نیرو ادامه داد: از طرفی قراردادی هم به ارزش ۳۲ میلیارد تومان برای ایستگاه‌های پمپاژ داریم که آن نیز امیدواریم به انجام برسد.

اردکانیان در پایان گفت: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز مزرعه ۵۰ مگاواتی بادی با واحدهای 2.5 مگاواتی در منطقه میل نادر توسط مپنا در نظر گرفته شده و برنامه شروع به کار آن تدوین شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز