خبرگزاری کار ایران

سال گذشته بیش از 15 میلیارد متر مکعب گاز در شرکت نفت و گاز شرق تولید شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۹۷۴

شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق طی سال 1396 در مجموع 15 میلیارد و 280 میلیون و917 هزار متر مکعب گاز و 594 هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده است.

به گزارش ایلنا، احمد رجبی سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق در جلسه مجمع سالیانه رسیدگی صاحبان سهام و صورتهای مالی این شرکت که با حضور مهندس حاتمی و اعضای هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و اعضای هیات مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق برگزار شد ،  درباره توان تولید گاز و میعانات گازی افزود : این شرکت توان تولید روزانه بیش از   62 میلیون متر مکعب گاز  از 64 حلقه چاه تولیدی را دارد . همچنین روزانه سه هزار و 504 بشکه میعانات گازی استحصال می شود.

وی افزود : شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق یکی از شرکتهای تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران  است که مسئولیت تولید و بهره برداری از چاههای گاز ترش مخزن مزدوران و گاز شیرین مخازن شوریجه بی ، شوریجه دی   و گنبدلی در حومه منطقه سرخس  را به عهده دارد و تامین گاز مورد نیاز مصارف خانگی ، صنعتی و نیروگاههای پنج استان شمال و شمال شرق کشور را انجام می دهد.

رجبی درباره برخی از پروژه های سرمایه ای مهم اجرا شده در سال گذشته و در دست اقدام این شرکت تصریح کرد : این پروژه ها شامل مواردی همچون ، انجام تعمیرات اساسی و پیشگیرانه تاسیسات استحصالی گاز ترش و شیرین ، تثبیت جاده های دسترسی خطوط هوایی برقی و جاده های خطوط لوله در مراکز جمع آوری ، بهسازی و تجهیز اتاق کنترل چاهها و مراکز جمع آوری خانگیران ، اعمال پوشش سطوح داخلی دو مخزن ذخیره ، تعویض سیستم رادیویی منطقه خانگیران ، ساخت و نصب دو مخزن جدید مایعات در CMFخانگیران ، خرید نوار DENSO به منظور تعویض پوشش های صدمه دیده 30 کیلومتر از خطوط لوله جریانی فاز دو و تامین کالاهای حیاتی مرتبط با تداوم تولید تاسیسات گاز ترش و شیرین مناطق عملیاتی خانگیران می شود.  

رجبی در رابطه با فعالیت های شاخص مدیریت امور فنی این شرکت افزود: مهمترین فعالیت های این مدیریت شامل راه اندازی سه حلقه چاه ، نصب و راه اندازی تفکیک گرهای دو حلقه چاه ، انجام مشبک کاری ، مسدودسازی و آزمایشات و نمودار گیری های لازم ، تهیه گزارش اطلاعات و عملکرد مخازن میدانهای خانگیران        و گنبدلی ، گزارش عملکرد تزریق و تولید شوریجه دی و نظارت بر حفاری یک حلقه چاه و تعمیر یک چاه دیگر در حضور دکل است.

سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق فعالیت های شاخص انجام شده توسط اداره HSE   شرکت را در مجموع 28 هزار و 692 مورد شامل  انجام فعالیتهایی مانند بازرسی ایمنی ، آتش نشانی  ، مجوز کار  و  نظارت بر کارهای تعمیراتی دانست .همچنین در بخش ایمنی برای نیروهای پیمانکاری و شرکتی در مجموع 12 هزار و 862 نفر ساعت کلاسهای آموزشی برگزار شده است و در بخش بهداشت  658 نفر ساعت است.

رجبی در رابطه با فعالیتهای شاخص اداره بارزرسی فنی اظهار داشت : فعالیتهای شاخص اداره بارزرسی فنی مواردی همچون ضخامت سنجی دوره ای و موردی ، نظارت و انجام آزمایش آلتراسونیک، بازرسی عملیاتی و کارگاهی  و تفسیر فیلم جوش است که تعداد موارد آن 18 هزار و 80  است. در بخش اداره حفاظت از خوردگی نیز مواردی مثل اندازه گیری پتانسیل حفاظت کاتدی  نقاط ابتدایی و انتهایی لوله و تست یونیت های بین راهی ، انجام تست عایق الکتریکی بر روی اتصالات عایق خطوط لوله ،  بازرسی دوره ای طول خطوط پتاسیل گیری شده و بازرسی و رفع اشکال از سامانه های حفاظت کاتدی به میزان هفت هزار و 310 مورد است.

بر اساس این گزارش ، اداره خدمات فنی چاهها نیز کارهایی همچون  خدمات فنی سرچاهی و عملیات و تعمیرات داخلی چاهها به تعداد دو هزار و 472 مورد انجام داده است .فعالیت های شاخص اداره تعمیرات در این مدت در واحدهای مکانیک ، برق ، ابزار دقیق ، تهویه ، کارگاه مرکزی  و خطوط لوله  در مجموع 21 هزار و 127 مورد است و فعالیتهای آموزشی شامل دوره های آموزشی شغلی ، مدیریتی ، عمومی ، کامپیوتر و HSE در مجموع 52 هزار و 14 نفر ساعت بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز