خبرگزاری کار ایران

سال گذشته 58 میلیارد متر مکعب گاز در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تولید شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۹۷۳

سال گذشته بیش از 58 میلیارد متر مکعب گاز و 20 میلیون و 500 هزار بشکه میعانات گازی و نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تولید شده که ارزش انرژی آنها معادل با 385 میلیون بشکه نفت است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین منتظری مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در جلسه مجمع سالیانه رسیدگی صاحبان سهام و صورتهای مالی این شرکت که با حضور مهندس حاتمی و اعضای هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و اعضای هیات مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برگزار شد ، از تحقق 101 درصدی تولید گاز و 103 درصدی تولید نفت طی سال 1396  خبر داد و افزود: سال 1396 اهداف امور مالی شرکت در راستای اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع مالی ، تجهیزات و ماشین آلات به منظور ارتقا سطح بهره وری محقق شده است.

منتظری در رابطه با اقدامات تعمیراتی این شرکت اظهار داشت : سال گذشته در مجموع بیش از 245 هزار نفر ساعت کار تعمیرات اساسی روی تاسیسات تولیدی ، فرآورشی و خطوط لوله صورت گرفت و عملیات توپک رانی هوشمند روی بیش از 150 کیلومتر خطوط لوله با موفقیت انجام شد.

وی افزود : با انجام اقدامات مهندسی نفت و اسیدکاری موثر روی هفت حلقه چاه ، میزان دو میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز به تولید این شرکت افزوده شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از متوسط تولید روزانه 158 میلیون متر مکعب گاز در سال جاری خبر داد و افزود : متوسط تولید روزانه گاز این شرکت 2/158 میلیون متر مکعب و  شش هزار بشکه نفت است . همچنین امسال حفاری چهار حلقه چاه تولیدی به اتمام می رسد. شش حلقه چاه جدید نفتی و گازی نیز در دستور حفاری قرار دارد.

بر اساس این گزارش ، شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت زیر مجموعه شرکت       نفت مناطق مرکزی ایران است که بیش از ۳۰ درصد گاز مصرفی کشور را تامین می نماید . در حال حاضر این شرکت دارای پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان ، آغار و دالان ، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت آباد است که شامل ۹ میدان گازی آغار ، دالان ، نار، کنگان ، سرخون ، تابناک ، هما ، وراوی ، شانول و دو میدان نفتی سعادت آباد و سروستان است . گستره عملیاتی این شرکت در استانهای فارس ، بوشهر و هرمزگان است و در آینده با بهره برداری از میادین اکتشافی جدید به استانهای کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز توسعه می یابد. علاوه بر ۱۱ میدان فعال ، ۳۷ میدان اکتشافی جدید در حوزه عملیاتی این شرکت قرار دارد که طی سالهای آتی توسعه و راه اندازی تعدادی از آنها در برنامه قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز