خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد اعلام کرد؛

شناسایی خریداران عمده سکه/برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان ارز مسافری

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۸۳۸

وزیر اقتصاد و دارایی ظهر امروز طی سخنانی در جمع مدیران کل و روسای ادارات کل مالیاتی استانها از مطالبه مالیات بر سود اتفاقی برای خریداران عمده سکه و ارز توسط سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش ایلنا وبه نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، مسعود کرباسیان طی یادداشتی در اینستاگرام خود در این باره نوشت: امروز برای پیگیری امور مربوط به اتفاقات اخیر و در راستای عمل به دستور رئیس‌جمهور به سازمان امور مالیاتی رفتم و در جمع تمامی مدیران سازمان از آنها خواستم که با جدیت وارد عمل شوند؛ چراکه در راه مبارزه با رانت و فساد و  برای حفظ ثبات اقتصادی و حراست از منابع کشور هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم در دیدار امروز با هیات دولت بار دیگر بر اصل مبارزه با فساد و برخورد با متخلفان تاکید کردند، گفت: عمل به این موضوع اساس اقدامات وزارت اقتصاد است.

وزیر اقتصاد همچنین در این یادداشت اینستاگرامی تاکید کرد: بر این اساس اقدامات اجرایی زیر در این حوزه صورت خواهد گرفت: 

اول/ سازمان امور مالیاتی خریداران عمده سکه را شناسایی کرده‌ و طبق قانون آنها مکلف به پرداخت مالیات بر«سود اتفاقی» هستند.

وی افزود: صد نفر اول این لیست که بیشترین خرید را انجام داده‌اند، به صورت اولویت دار مورد بررسی و مطالبه مالیات قرار می‌گیرند. 

دوم/ همین روند در مورد بازار ارز هم صورت می گیرد. هر مجموعه ای یا فردی که از طریق خرید و فروش ارز سوداتفاقی بدست آورده، مشمول این مالیات می شود و دایره بررسی ها و مطالبه‌گری ما شامل تمام بخش‌های اقتصادی کشور می‌شود.

کرباسیان تصریح کرد: خوشبختانه سازمان امورمالیاتی این گروه را نیز شناسایی کرده و طی روزهای جاری آنها مکلف به پرداخت مطالبات دولت می شوند.

وزیر اقتصاد افزود: همچنین موسسات و آژانس های مسافرتی هم به دقت رصد می‌شوند و با برخی از آنها که از موضوع پرداخت ارز مسافری برای سفر به کشورهای بدون نیاز به روادید سوء استفاده کرده‌اند، برخورد خواهد شد و همچنین شامل دریافت مالیات می شوند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی هم از وضعیت ارز مسافری سوء استفاده کرده اند و با برخی اقداماتشان سودهایی بدست آورده اند که این گروه نیز باید مالیات سود اتفاقی را پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه "مردم مطمئن باشند کوتاه نخواهیم آمد و ریال به ریال حق آنها را مطالبه می کنیم"، گفت: قرار نیست تولیدکنندگان با زحمت و عبور از موانع کار کنند، مالیات بدهند و گروه دیگری زیر سایه اقتصاد زیرمینی از پرداخت حقوق دولت و ملت خوداری کنند.

کرباسیان با بیان اینکه، حرکت وزارت اقتصاد در این میدان براساس قانون و برمبنای گسترش شفافیت است،  اظهار داشت: به همکاران سازمان امور مالیاتی تاکید کردم وزارت امور اقتصادی و دارایی حامی بخش خصوصی متعهد است؛ بنابراین اساس رفتار با این گروه باید برمبنای صداقت باشد کما اینکه سال گذشته یک میلیون و سیصد هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی آنها به صورت خوداظهاری پذیرفته شد.

وی یادآور شد: رویکرد ما برای مبارزه با فساد، گسترش سیستم الکترونیکی است و خوشبختانه امسال هم تا اینجای کار نود ونه درصد اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی اظهار شده است.

کرباسیان در پایان این یادداشت بار دیگر تاکید کرد: وزارت اقتصاد در مسیر مبارزه با فساد، گسترش شفافیت و بهبود فضای کسب وکار از پای نمی‌نشیند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز