خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیس کل گمرک ایران از نخجوان توافق شد؛

تعرفه ترجیحی و ترانزیت دام زنده و گل و گیاه محور مذاکرات گمرکی دو جانبه

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۶۳۱

فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران با واصف تالبوف رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان و عالی ترین مقام اجرایی نخجوان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار طرفین بر توسعه تعاملات فیمابین تاکید کردند. رییس مجلس عالی نخجوان ضمن تشکر از سفر ریس کل گمرک ایران و هیات همراه خواستار مساعدت گمرک ایران در ترانزیت گل و گیاه و دام زنده از مبدا نخجوان شد که مقرر شد موضوع از طریق وزارت کشاورزی پیگیری شود.

فرود عسگری نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر خود و هیات همراه به نخجوان قول داد؛ موضوع تعرفه ترجیحی و ترانزیت دام زنده و گل و گیاه را پیگیری کند.

در ادامه سفر رییس کل گمرک ایران به جمهوری نخجوان و دیدار با رییس گمرک نخجوان توافقات نشست دوجانبه روسای کل گمرکات جمهوری اسلامی ایران و کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان به امضای روسای کل گمرکات ایران و آذربایجان رسید.

در این دیدار همتای آذری رییس کل گمرک ایران و هیات عالی رتبه گمرکی آذربایجان و سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز حضور داشت.

در این توافقات که به امضای دو طرف رسید ؛ بر اجرای کامل پنجره واحد تجاری به منظور بازرسی کالا و وسایل نقلیه عبوری بین گمرک جلفا ، پلدشت و تبادل بر خط الکترونیکی در مرزهای دو کشور ، همچنین تبادل اطلاعات ایکس ری ، سازماندهی برگزاری دورهای آموزشی به منظور تقویت مبارزه مشترک با قاچاق ، یکسان سازی حق بیمه، اجرای کامل عملیات شبانه روزی شدن گمرکات بیله سوار و آستارا و حضور ماموران قرنطینه در گمرک پلدشت به منظور ترانریت دام زنده و گل و گیاه و صدور مجوز خط ویژه جهت عبور مسافران مخصوص و امکان صدور ویزا در دو طرف توافق کردند.

رییس کل گمرک کشورمان در ادامه سفر به نخجوان در محل سرگنسولگری کشورمان در جمهوری نخجوان حضور یافت و ضمن دیدار با سر کنسول و اعضای کنسولگری در خصوص مسایل و مشکلات موجود در مرزهای مشترک بحث و تبادل نظر شد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز