خبرگزاری کار ایران

بازدید رییس مجلس شورای اسلامی از ۴ واحد صنعتی در قم

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۰۴۹

رییس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با همراهی استاندار و رییس سازمان صنعت. معدن و تجارت قم با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه قم، از سه واحد صنعتی و غذایی فعال و مجتمع تخصصی آزمایشگاه صنعتی بازدید کرد و از نزدیک با ظرفیت های صنعتی، موانع و مشکلات صنعتگران استان آشنا شد.

به گزارش ‌ایلنا از شاتا، دراین بازدید که سید مهدی صادقی «استاندار قم» و رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت و جمعی از مسؤولان این استان، رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می کردند، از واحد صنعتی شرکت تولید شکلات مرداس، شرکت شیمی آذر جام یکی از شرکت های دانش بنیان ، شرکت تشک سازی رویال و نیز آزمایشگاه مجتمع تخصصی آزمایشگاه صنعتی شایان گستر آزما بازدید به عمل آمد.

شرکت شیرین آفرینان خورشید (شکلات مرداس) از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و با گذشت حدود پنج سال از فعالیت این شرکت هم اکنون روزانه ۳۰ تن انواع شکلات و ژله در این کارخانه تولید و به چندین کشور از جمله انگلستان، قطر، امارات، آذربایجان و عمان صادر می‌شود.

این شرکت با توسعه ظرفیت های تولیدی خود روزانه ۱۵۸ محصول از جمله انواع شکلات، ژله، اسمارتیز و دراژه زمینه اشتغال پایدار برای ۳۰۰ تن به صورت مستقیم و ۵۰۰ تن نیز به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده است.

شرکت شیمی آذر جام از جمله شرکت های در لیست تحریم آمریکا، دومین مقصد لاریجانی در شهرک شکوهیه بود. این شرکت در طول ۱۱ سال فعالیت خود، موفق به طراحی پوشش شیشه ای برای ساخت تجهیزاتی شده که نسبت به خوردگی بسیار مقاوم است.

این شرکت تنها شرکت در خاورمیانه است که به این فناوری دست یافته است. با تولید این فناوری، جمهوری اسلامی به عنوان یازدهمین کشور دارای فناوری ساخت تجهیزات بسیار مقاوم در برابر خردگی های صنعتی قرار گرفته است.

تجهیزات این شرکت بسیاری از نیاز شرکت های پتروشیمی، شرکت های تولید کننده مواد اولیه دارویی و نیز تولید کنندگان مواد بهداشتی را برطرف می کند

مجتمع آزمایشگاهی تخصصی شایان گستر آزما نیز از دیگر طرح هایی بود که رییس مجلس در سفر به شهرک صنعتی مورد بازدید قرار داد. در این مجتمع آزمایشگاهی، تمام تجهیزات و آزمایش های مورد نیاز واحدهای صنعتی تجمیع شده و ظرفیت مناسبی برای واحدهای صنعتی کوچک که نیاز به آزمایشگاه تخصصی دارند فراهم شده است.

این مجتمع آزمایشگاهی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال ساخت و تجهیز شده و دارای بخش های آنالیز دستگاهی، فرآورده های نفتی، پلیمر و بسته بندی، میکروبیولوژی، صنایع غذایی و همچنین آرایشی- بهداشتی است و دارای تجهیزات پیشرفته‌ای از جمله دستگاه جذب اتمی، کروماتوگرافی گازی و اسپکتروفتومتر است.

بازدید از شرکت تشک رویال آخرین مقصد رییس مجلس در شهرک صنعتی شکوهیه قم بود. این کارخانه با سابقه بیش از ۳۵ سال، انواع تشک، پارچه، اسفنج و موکت را تولید می کند زمینه اشتغال مستقیم ۵۰۷ تن را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز