خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور:

معرفی کشت و صنعت لرستان به عنوان الگو

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۷۰۸

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: مجموعه کشت و صنعت لرستان به عنوان طرحی ترکیبی تلفیقی در راستای اشتغالزایی در سطح کشور کم نظیر است و باید به عنوان الگو معرفی شود.

به گزارش ایلنا، جمشید انصاری در آیین کلنگ زنی واحد جدید گلخانه ای کشت و صنعت در جمع خبرنگاران افزود: کشت و صنعت طرحی جامع برای تولید میوه، کشت گلخانه ای و تامین گوشت قرمز است.

وی با بیان اینکه این مجموعه ترکیبی برای گردشگری و تولید میوه و گوشت است، گفت: امیدواریم که با حمایت های صندوق توسعه ملی این طرح به بهره برداری برسد.

معاون رئیس جمهوری افزود: این طرح باید با افق جذب ۲ هزار نفر نیروی انسانی برای بخش کشاورزی و مجموعه های متخصص استان به عنوان یک الگو معرفی شود.

وی اظهار داشت: چنین کار ترکیبی و تلفیقی کمتر در سطح کشور انجام شده است لذا امیدواریم که بخش گردشگری این طرح نیز به زودی به نتیجه برسد.

۱۱۰ گلخانه در دست احداث در لرستان وجود دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این آیین بیان کرد: ۱۱۰ گلخانه در دست احداث در لرستان وجود دارد که نقش ارزشمندی در تولید و بهره وری منابع آب خواهند داشت.

عبدالرضا بازدار افزود: به ازای هر کیلوگرم تولید خیار ۵۶۰ لیتر آب مصرف می شود که با سیستم گلخانه ای ۲۵ لیتر در مصرف صرفه جویی می شود.

وی اظهار داشت: مصرف آب به ازای هر کیلوگرم تولید گوجه فرنگی از ۴۰۵ لیتر به ۳۳ لیتر می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: متوسط تولید در گلخانه ۳۸۰ تن و در زمین روباز ۲۵ تن است.

بازدار ادامه داد: اگر میزان تولیدات فضای باز استان را به گلخانه منتقل کنیم به ۲۰ درصد این مساحت نیاز داریم.

وی گفت: در حال حاضر در کشت و صنعت لرستان به ازای هر هکتار ۲۵ نفر کار می کند و این پایلوت خوبی در سطح استان برای تولید دانش است.

معاون رئیس جمهوری و هیات همراه پس از شرکت در نشست شورای اداری از گلخانه های هلندی واقع در شرکت کشت و صنعت لرستان بازدید کردند.

عملیات اجرایی فاز سوم این شرکت نیز با حضور انصاری آغاز شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز