خبرگزاری کار ایران

صادقی:

قطعی بدون برنامه برق سبب فاسد شدن مواد اولیه داروسازی‌ها شد/ذخایر استراتژیک به اندازه کافی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۱۳۲

صادقی گفت: دلیل عدم ارائه برنامه قطعی از سوی وزارت نیرو سبب شد شاهد خسارت‌هایی شویم از جمله اینکه برخی شرکت‌های داروسازی به دلیل همین موضوع مواد اولیه خود را از دست دادند و موادشان فاسد شد اما از زمانی که جدول قطعی برق اعلام شد ما شاهد کاهش خسارت‌ها بودیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در یک نشست خبری از عدم کمبود ذخایر استراتژیک در استان تهران خبر داد و گفت: بنابر مصوبه جدید به مدت سه ماه ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک انجام شده است و شرکت بازرگانی دولتی و پشتبانی امور دام وظیفه این امر را بر عهده دارد و سازمان نیز به عنوان عضوی از ستاد تنظیم بازار از این موضوع مطلع است.

وی ادامه داد: ذخیره‌سازی مناسب امروز سبب شده که در خصوص هیچ کالایی محدودیت نداشته باشیم و در سیستم توزیع نیز به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

وی در خصوص قطع برق در استان تهران گفت: متاسفانه در ابتدا قطعی برق بدون اطلاع رسانی انجام می‌شد و به همین دلیل عدم ارائه برنامه قطعی از سوی وزارت نیرو  سبب شد شاهد خسارت‌هایی شویم از جمله اینکه برخی شرکت‌های داروسازی به دلیل همین موضوع مواد اولیه خود را از دست دادند و موادشان فاسد شد اما از زمانی که جدول قطعی برق اعلام شد ما شاهد کاهش خسارت‌ها بودیم.

صادقی تصریح کرد: بنابر مصوبه سران سه قوا صادرکنندگان مواد پتروشیمی و محصولات فولادی موظف به پیمان سپاری ارزی هستند. بر همین اساس امیدواریم که منابع ارزی حاصل از صادرات این مواد به طور شفاف برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی استفاده شود. این یک مصوبه دلگرم‌کننده برای تولیدکنندگان است که دغدغه مواد اولیه را دارد. از سوی دیگر صادرکنندگان نیز موظف شدند که ارز صادراتی خود را به چرخه اقتصاد کشور برگردانند.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها و پیش‌بینی ما در خصوص اینکه ممکن است برخی مشکلات بانکی و نقل و انتقال پول به وجود آید هماهنگی‌های لازم میان بانک مرکزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت خارجه صورت گرفته تا تولیدکنندگان در این خصوص دچار مشکل نشوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز