خبرگزاری کار ایران

واگذاری کارت‌های بازرگانی مشمول مالیات می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۰۱۵

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان مالیاتی عنوان کرد: کسانی که کارت بازرگانی خود را به مبلغ اندکی به دیگری واگذار می‌کنند مشمول مالیات می‌شوند.

به گزارش ایلنا؛ تاجمیر ریاحی در یک‌برنامه تلویزیونی گفت: با وجودی که تاکنون از کارت های بازرگانی سوء استفاده های زیادی شده، اما اکنون شرایط ویژه ای وضع شده و محدودیت مناسبی را ایجاد کرده است.

ریاحی به شرایط احراز گرفتن کارت بازرگانی در قانون مقررات صادرات و واردت اشاره کرد و افزود: ۹ شرط برای گرفتن کارت بازرگانی لازم است. شرط سنی ۲۳ سال و مدرک تحصیلی دیپلم از جمله شرایط به دست آوردن کارت بازرگانی است.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان مالیاتی گفت: افرادی هستند با داشتن کارت بازرگانی حتی سواد نوشتن و خواندن هم ندارد.

وی داشتن محل کسب فعالیت یا مرکز تجاری به صورت ملکی یا استیجاری برای دارندگان کارت بازرگانی را از جمله ۹ قانون اخذ کارت بازرگانی دانست.

وی در مورد صدور یا تمدیدگواهی اخذ کارت بازرگانی و مالیات به ماده ۱۸۶ قانون مالیات ها اشاره کرد و افزود: کسانی که کارت بازرگانی خود را در قبال اندک مبلغی به غیر واگذار می کنند مشمول پرداخت مالیات می شوند. مردم از دادن مالیات ناراحت نیستند، بلکه از تبعیض ها و شیوه های نادست ناراحتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز