خبرگزاری کار ایران

حفظ و احیای منابع طبیعی باید با مشارکت جوامع محلی انجام شود/ اهمیت طرح مدیریت جنگل در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۱۴۷

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح مدیریت جنگل در استان گیلان اهمیت بالایی دارد و حیات استان به حیات منابع طبیعی وابسته است.

به گزارش‌ایلنا، خلیل‌آقایی در دیدار با استاندار گیلان با ابراز خرسندی از توجه و حساسیت استاندار به مقوله درختکاری و حراست از منابع طبیعی اظهار کرد: طبیعت گیلان و بسترهای منابع طبیعی آن، حیات استان را به دنبال دارد.

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه زراعت چوب از ارکان مورد تاکید این سازمان است، افزود: از طرح هایی در حوزه زراعت چوب باشد حمایت می کنیم.

آقایی با بیان اینکه اشتغال روستایی با صیانت از منابع طبیعی فراهم می شود، بیان کرد: می توان در روستاها افراد فعال را شناسایی و تشکل های دوستدار منابع طبیعی را شکل داد که در قراردادی به ازای حفظ منابع طبیعی، بهره برداری از برخی منافع جنگلی را به آنان واگذار کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تأکید کرد: کار در منابع طبیعی باید با مشارکت جوامع محلی انجام شود تا علاوه بر حفظ و حمایت از پوشش گیاهی، آب و خاک باعث ایجاد اشتغال در بین مردم محلی شود.

این مسئول، پارکهای جنگلی را یک جاذبه مطلوب در بستر منابع طبیعی خواند که سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای آن حمایت می‌کند.

آقایی ایجاد اشتغال پایدار، حفظ محیط زیست و توسعه گردشگری را ماحصل اجرای پروژه پارک جنگلی در استان ها خواند و افزود: این سیاست نتایج خوبی را برای کشور به دنبال دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز