خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

با بانک سرمایه‌گذاری اروپا نیازی به دور زدن تحریم‌ها نیست/ این کانال بانکی، ارتباطی با امریکا ندارد/ نظارت اروپا بر نحوه‌ هزینه‌کرد پول‌های دریافتی توسط ایران از طریق بانک EIB

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۶۸۴

یک عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: همیشه یکی از نگرانی‌های ایران هزینه بالای جابجایی و انتقال پول است که حتی در تحریم‌های گذشته هزینه‌های این جابجایی‌ها را 8 تا 9 درصد بالا برده بود.با ایجاد این کانال مطمئن می‌توان این هزینه‌ها را به حداقل رساند و نیازی به دور زدن تحریم‌ها نیست و از این نظر خوشایند است.

جمشید عدالتیان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد کارکرد بانک سرمایه گذاری اروپا گفت: به طور کلی مشکلات و مسائل اقتصادی هنوز پابرجاست اما این کانال می‌تواند دریافت‌ها و پرداخت‌ها را تسهیل کند و یک کانال مطمئن و قابل کنترل برای ایران است تا دریافتی‌ها و پرداختی‌های خود را از طریق آن انجام دهد.

وی ادامه داد: همیشه یکی از نگرانی‌های ایران هزینه بالای جابجایی و انتقال پول است که حتی در تحریم‌های گذشته هزینه‌های این جابجایی‌ها را 8 تا 9 درصد بالا برده بود. با ایجاد این کانال مطمئن می‌توان این هزینه‌ها را به حداقل رساند و نیازی به دور زدن تحریم‌ها نیست و از این نظر خوشایند است.

عضو اتاق بازرگانی با اشاره به نقش نظارتی این بانک گفت: در مورد دیگر کارکردهای این کانال می‌توان به نقش نظارتی آن اشاره کرد که در راستای برطرف کردن نگرانی اروپایی‌ها مبنی بر نحوه‌ی خرج پول‌های دریافتی توسط ایران است و به نوعی نقش تضمینی هم دارد.

عدالتیان متذکر شد: هرچند این اقدام کافی نیست اما گامی مهم برای گشودن کانال ارتباطی با ایران است، به طوری که شاهد کاهش نرخ دلار در بازار هستیم.

وی افزود: این مذاکرات و پیمان‌ها لازم و ضروری است اما نباید فراموش کرد که مشکلات موجود با دو بار رفت و آمد برطرف نمی‌شود و نیازمند پیگیری مستمر بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه است تا نتایج به بار بنشیند.

این کارشناس اقتصادی در مورد واکنش امریکا به این توافق گفت: این مبادلات تنها به یورو صورت خواهد گرفت و به نوعی ارتباطی با امریکا ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز