خبرگزاری کار ایران

درخواست بازنگری درباره نحوه اجرای اصل ۴۴ در صنعت پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۰۳۳

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم درباره اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در صنعت پتروشیمی بازنگری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضا نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در سی‌امین نشست مدیران‌عامل صنعت پتروشیمی گفت: با وجود این که ایران نخستین دارنده منابع گاز دنیاست، اما تنها هشت درصد از گاز در صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود که سه درصد از آن نیز به عنوان سوخت استفاده می‌شود و  با همین مقدر دریافت گاز ۲۴ میلیارد دلار ارزش ایجاد می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکل خوراک واحدهای پتروشیمی گفت: در مذاکره با وزارت نفت مشکل را برطرف می‌کنیم، اما یکی از مشکلات ما مربوط به اجرای اصل ۴۴ است. برای نمونه مجتمع‌های پتروشیمی کنار پالایشگاه‌ها احداث شدند تا خوراک دریافت کنند، اما در خصوصی‌سازی باید مجموعه با هم واگذار می‌شد و سیاست‌گذاری متمرکز می‌ماند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خطاب به مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که مهمان این جلسه بود، گفت: از شما درخواست داریم در اجرای اصل ۴۴ بازنگری کنید.

نوروز زاده گفت: معتقد نیستیم باید رقیب بخش‌خصوصی شویم، اما این صنعت به رگولاتوری قدرتمند برای سیاست‌گذاری متمرکز نیاز دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز