خبرگزاری کار ایران

پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی در طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۹۴۲

سجادی گفت: وزارت جهاد کشاورزی اجرای شبکه‌های صحیح آبیاری تحت فشار را در سطح ۲۲۷ هزار هکتار در شش استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان و اردبیل انجام داده که ۴۰ درصد در میزان صرفه‌جویی آب تاثیر داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا از سرپل‌ذهاب سیدرحیم سجادی مجری طرح شبکه‌های فرعی و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در حاشیه بازدید از طرح‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی در استان کرمانشاه در نشست خبری امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی اجرای شبکه‌های‌صحیح آبیاری تحت فشار را در سطح ۲۲۷ هزار هکتار در شش استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان و اردبیل انجام داده که ۴۰ درصد در میزان صرفه‌جویی آب تاثیر داشته است.

وی افزود: برای تامین اعتبار این طرح پنج هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به پیشنهاد دولت و عنایت مقام معظم رهبری به وزارت نیرو و جهاد کشاورزی پرداخت شده است مصوبه این طرح ۹۳.۵.۵ اما در عمل اجرای آن از ابتدای سال ۹۴ آغاز شده است.

سجادی در ادامه تصریح کرد: اجرای این پروژه در شش استان کشور بیش از هشت هزار شغل مستقیم ایجاد کرده که باید تا پایان شهریور کار اجرایی تمام شود و تا پایان اسفند قراردادها با پیمانکاران به اتمام خواهد رسید ۳۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبار مصوب پنج میلیارد تومانی تا پایان خرداد تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: تا امروز ۵۵۰ قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی، مشاورین، مدیران طرح و تولید کنندگان تجهیزات منعقد شده و تا خرداد امسال این پروژه ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مجری طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تصریح کرد: از حفر ۷۵ هزار و ۳۵۴ کیلومتر تراشه و لوله‌گذاری ۵۶ هزار و ۸۶۰ کیلومتر در اراضی این شش‌استان انجام شده است با اتمام این پروژه بیش از ۴ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در این شش استان خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز