خبرگزاری کار ایران

کشتی آرای با اشاره به دستگیری سلطان سکه:

تجارت سکه و طلا در کشور آزاد است/ خرید دو تن سکه بهار آزادی دو سال طول کشیده است/ قیمت سکه نزولی شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۸۸۳

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص دستگیری سلطان سکه گفت: تنها کسی که در این قضیه میتواند نظارت داشته باشد و بحث نقل و انتقالات پول را بررسی کند سازمان بازرسی کل کشور و یا وزارت اطلاعات است.

محمد کشتی آرای ، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد قیمت سکه و طلا در بازار اظهار داشت: قیمت جهانی طلا( اونس) کاهش یافته و همین امر باعث کاهش بهای سکه در بازار شده است و بعید به نظر می‌رسد تا چند روز آینده بهای سکه مجددا صعودی شود.

وی افزود: روز گذشته بهای سکه به ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید و هم اکنون نیز  همین قیمت است و بهای سکه تغییری نداشته است.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در مورد دستگیری سلطان سکه با دو تن سکه بهار آزادی گفت: در کشورمان تجارت سکه و طلا آزاد است و هر فردی می‌تواند سکه خریداری کند و این فرد هم این مقدار سکه را یک‌جا خریداری نکرده است و به مرور زمان خرید صورت گرفته است.

وی گفت: تنها کسی که در این قضیه می‌تواند نظارت داشته باشد و بحث نقل و انتقالات پول را بررسی کند سازمان بازرسی کل کشور و یا وزارت اطلاعات  است.

کشتی آرای افزود: این حباب ایجاد شده از طریق عدم عرضه و تقاضا در بازار صورت گرفته و خرید سکه از سوی این فرد دو سال طول کشیده است.

وی ادامه داد: اگر فردی یکباره ۳۹ هزارسکه ثبت نامی را تهیه کند بلافاصله همه می‌فهمند اما اگر کسی این ۳۹ هزار سکه را در روزهای مختلف ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا ثبت نام کرده بود ایا باز هم کسی می‌فهمید؟ اینها همه به عدم نظارت دقیق برمی‌گردد.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه متولی این مسئله اتحادیه طلا و جواهر نیست، تصریح کرد: جابه‌جایی رقم بالای ۱۵ میلیون تومان باید با کد رهگیری همراه باشد تا پولشویی محسوب نشود.

وی گفت: اگر کسی قصد بر هم زدن بازار را دارد باید شناسایی شود زیرا هرگونه اخلال در نظم اقتصادی قطعا اشتباه بوده و باید به آن رسیدگی شود.

یک سکه بهارآزادی(امامی) حدود ۸گرم است. ۲ تن سکه معادل ۲۵۰هزار سکه تمام‌بهار است. ۲۵۰هزار سکه هم الان در بازار چیزی حدود ۷۲۰میلیارد تومان ارزش دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز