خبرگزاری کار ایران

حاتمی‌یزد در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت اجازه دخالت عناصر مفسد در امور تهاتر را ندهد/ برای دور زدن تحریم‌ها از شرکت‌های اروپایی استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۶۲۱

یک کارشناس اقتصاد گفت: تهاتر راهی است برای دور زدن تحریم‌های امریکایی که تقریبا ردپایی هم از ما نمی‌توانند پیدا کنند. اما امیدوارم در این کار عناصر فاسد ورود نکنند و دوباره یک بابک زنجانی متولد نشود.

احمد حاتمی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص تهاتر نفت با کالاهای اساسی که معاون اول رییس جمهور خبر آن را اعلام کرده است، اظهار کرد: ما تجربه این کار را هم در 8 سال دفاع مقدس داشتیم. در آن دوره من مسئول صادرات نفت خام بودم که ما برای رفع مشکل با یک شرکت تجاری اتریشی قرارداد بستیم که در ازای فروش نفت، کالاها و محصولات استراتژیکی که لازم داشتیم را طبق سفارش ما برای‌مان ارسال می‌کرد واز پول نفت کم می‌کرد.

وی افزود: در این صورت شرکت تجاری اتریشی که پول ما پیشش به امانت می‌ماند تبدیل به یک شرکت واسطه می‌شد و بنابراین در ظاهر طرف ایرانی در این داد و ستد دخیل نبود هر چند که نفت از ایران رفته بود و گندم به ایران وارد می‌شد و این یعنی نفت در برابر غذا که هم تجربه شده و هم شدنی است.

حاتمی یزد در ادامه تصریح کرد: تهاتر راهی است برای دور زدن تحریم‌های امریکایی که تقریبا ردپایی هم از ما نمی‌توانند پیدا کنند. اما امیدوارم در این کار عناصر فاسد ورود نکنند و دوباره یک بابک زنجانی متولد نشود.

وی با بیان اینکه ما دیگر به عناصر دولتی ایرانی بدبین هستیم،گفت: این نوع معاملات را باید با خود اروپایی‌ انجام دهند به این خاطر که در اروپا سلامت مالی بیشتر از ایران است.

حاتمی یزد گفت: امروز  میزان شفافیت مالی در اروپای غیر مسلمان به مراتب بهتر از ایران است. ایران در لیست فساد کشورها در سازمان های بین المللی رتبه خوبی ندارد و توصیه من به دولت مردان این است که دوباره شرکت‌های زیر زمینی را ایجاد نکنند.

وی ادامه داد: در دوره احمدی نژاد شاهد این فسادها از نزدیک بودم. ما در دوره جنگ هم این تهاتر را با شرکت‌های ایرانی انجام نمی‌دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز