خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز:

قطع برق برخی اداره های دولتی به‌دلیل مصرف بیش از حد

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۳۴۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهر اهواز از راه اندازی مرکز کنترل انرژی با عنوان «ECC» خبر داد و گفت: با ایجاد این مرکز در بخش اداری به نتایج بسیار خوب و مطلوبی رسیدیم.

به گزارش ایلنا، "حسن کریمی" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهر اهواز  درباره راه اندازی سامانه «Ecc» در شهر اهواز، اظهار داشت: از دی ماه سال گذشته که مشخص شد مشکل کم آبی در کشور داریم و در پیش روی ما تابستان سختی قرار دارد، به فکر ایجاد سامانه ای برای مدیریت مصرف افتادیم.

وی از پیش بینی پیک مصرفی برای استان خوزستان تا 8 هزار و 700 مگاوات گفت و عنوان کرد: از مجموع این پیک، 4هزار مگاوات آن بنا بود که از نیروگاه های برق‌آبی تامین شود که متاسفانه به علت کم آبی امسال نتوانستیم از این نیروگاه ها بهره ببریم.

کریمی با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط بحرانی بایستی کاری فراتر از برنامه های جاری خود اعمال کنیم، اضافه کرد: از اسفندماه سال 96 به فکر ایجاد یک مرکز کنترل انرژی افتادیم که نام این مرکز «ECC» است و برای اولین بار در اهواز راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهر اهواز تصریح کرد: در اقدام اولیه، با استانداری خوزستان هماهنگ کردیم که زمان ساعت کاری اداره های استان را تغییر یابد و سپس در مرکز کنترل بسترنرم افزاری و سخت افزاری برای رصد کردن شبکه های مشترکین ایجاد کردیم.

وی افزود: با وجود سه هزار و 500 کنتور هوشمند در استان، دو هزار تا از آنها مربوط به بخش اداری است که تمام دستگاه ها و سازمان‌های اداری با زیر بخش هایشان تحت کنترل این مرکز هستند.

کریمی از نوع کنترل سامانه گفت و بیان داشت: این سامانه از ساعت 11 هر روز تا ساعت 14 و پس از آن از ساعت 20 تا 24 بار مصرفی تمام مشترکینی که جامعه هدف ما هستند را رصد کرده و برای اپراتورها به نمایش می گذارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شهر اهواز اقدام اول این مرکز را پایش سیستمی و آنلاین بودن مصرف مشترکین نام برد و عنوان کرد: با این وضعیت یک مرکز دیسپاچینگ در استان راه اندازی شد که پس از آن گروه هایی در مرکز برای ارتباط با مشترکین تشکیل و هر کدامشان جهت ماموریتی ایفای نقش دارند.

وی افزود: یکی از این گروه ها با مراجعه به مشترکین پر مصرف اخطار لازم جهت کاهش بار مصرفی را به آنها خواهند داد و دیگر گروهی هم جهت قطع برق مشترکین پرمصرفی که نسبت به اخطار تمیکن نمی کنند تشکیل شده است.

کریمی با بیان اینکه امسال اجازه نخواهیم داد مشترکین پرمصرف در استان موجب سلب آرامش و آسایش مردم را فراهم کنند، بیان داشت: ما در مراجعه به مشترکین هدف، از آنها خواستیم که یک نماینده تام الاختیار خود را در حوزه انرژی به ما معرفی کنند که پس از معرفی برای این نماینده یک کارت همیار انرژی صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهر اهواز در ادامه از نقش همیار انرژی گفت و تصریح کرد: شماره تماس این همیار در سامانه ثبت می‌شود و این سامانه هرروز در زمان های مقرر به همیار پیامک ارسال کرده و بارمصرفی را به او اعلام می کند که در اینجا همیار انرژی هم در صورت سوالی، می تواند با سامانه ارتباط برقرار کرده و پاسخ خویش را دریافت کند.

وی از آغاز به‌کار این مرکز از 19 خردادماه سال جاری گفت و افزود: با ایجاد این مرکز در بخش اداری به نتایج بسیار خوب و مطلوبی رسیدیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شهر اهواز با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پیک مصرف برق اهواز از سال گذشته عبور نکند، ادامه داد: با اجرای این سامانه و مدیریت مصرف توانستیم 175 مگاوات کاهش بار داشته ایم.

کریمی پیک بار شهر اهواز در سال گذشته را دو هزار و 500 مگاوات خواند و گفت: در خوزستان پیک مصرفی قریب به 6 هزارمگاوات است که این عدد مربوط به سیستم های سرمایشی می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز