خبرگزاری کار ایران

فولادگر:

مدیریت کیفیت نهادینه شود/ تعیین نشان ملی با شکستن انحصار

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۰۵۱

فولادگر گفت: تحریم‌هایی که در پیش است دقیقا تولید ملی را نشانه گرفته و خودروسازی داخلی و انتقال تکنولوژی را تحت الشعاع قرار داده است کالای ما باید توان صادراتی پیدا کرده و برندسازی انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ کنگره سراسری برند ملی‌اقتدار ملی امروز دوشنبه ۱۱ تیر با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این کنگره حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در این کمیسیون بیشتر گزارشات نظارتی داریم اما اگر لزومی بر اصلاح قانون در این زمینه وجود داشته باشد اعمال می‌کنیم که تاکنون سه قانون در زمینه حمایت از تولید ملی اصلاح شده و یکی از این قوانین قانون رقابت‌پذیری و انحصار بوده است.

وی افزود: ما اگر بخواهیم نشان ملی داشته باشیم لازمه آن رقابت‌پذیری و رقابت سالم است و باید انحصارها بشکند.

فولادگر در زمینه واردات رسمی و تاثیر آن در تولید ملی خاطرنشان کرد: ما واردات رسمی را بررسی کردیم که با وجود حمایت از کالای داخلی این واردات چه میزان بر تولید ملی تاثیر می‌گذارد و تاکنون چه میزان تخلف در این زمینه رخ داده است. اصلاح قانون حداکثر و حمایت از کالای ایرانی هم به قوانین اضافه شده که در صحن مجلس به بحث گذاشته شده است.

وی افزود: ما هیات نظارتی را اعمال کرده‌ایم که تخلفات را به قوه قضائیه گزارش می‌دهدو نتیجه آن همین روزها تثبیت می‌شود فضای کسب و کار باید مساعد باشد تا بتوانیم بهره‌وری را افزایش داده و برند ملی داشته باشیم. ما قانون کسب و کار را مرحله به مرحله رصد می‌کنیم.

فولادگر با اشاره به چهارمین محور کاری کمیسیون حمایت از تولید ملی تشریح کرد: چهارمین محور کاری ما اقتصاد مقاومتی از باب فضای کسب و کار اصل ۴۴ و توانمندسازی بخش داخلی و خصوصی است. که در حال حاضر در حال اصلاح قانون مربوطه هستیم و پنجمین محور هم اشتغال است.

وی افزود: ما در یک سال و نیم گذشته واردات خودرو و تخلفات آن را بررسی کردیم و به قوه قضائیه ارجاع داده‌ایم. مدیریت کیفیت باید نهادینه شود تا بتوانیم افزایش بهره‌وری و استانداردسازی داشته باشیم. باید همه در این کشور و در همه زنجیره‌های تحریم مدیریت کیفیت نهادینه شود که این موضوع در بند شش برنامه ششم توسعه قرار دارد. و لازمه آن برندسازی ملی است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: ما در کشور نظام ملی استاندارد نداشتیم و سازمان استاندارد پس از ارتقاء متولی نظام استاندارد کشور شد. ماده هشت قانون رفع موانع تولید را داریم که دولت مکلف به حمایت از برندهای داخلی شده که آیین نامه دولت در این زمینه در جهت فرهنگ‌سازی برای رفع موانع تولید است.

وی افزود: قانون حداکثر را هم پیگیری می‌کنیم که از تولید در داخل حمایت می‌کند و می‌توانیم کار را توسط نیرو و برند داخلی در خارج هم انجام دهیم. ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که بسیاری از کالاهای ما صد در صد داخلی هستند به همین دلیل آیین‌نامه عمق ساخت داخل را اجرایی کرده‌ایم که در زمینه ارتقای کالای داخلی و برندسازی است.

فولادگر در پایان گفت: تحریم‌هایی که در پیش است دقیقا تولید ملی را نشانه گرفته و خودروسازی داخلی و انتقال تکنولوژی را تحت الشعاع قرار داده است کالای ما باید توان صادراتی پیدا کرده و برندسازی انجام شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز