خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک مدیرعامل شستا به مناسبت روز صنعت و معدن

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۹۸۳

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ، در پیامی ضمن تبریک روز صنعت و معدن به همه صنعتگران و دست اندرکاران عرصه تولید ، بر ضرورت همکاری و تشریک‌ مساعی همگان بویژه صنعتگران ،دولت، ملت و مجلس محترم برای توسعه صنعتی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهندس مرتضی لطفی تصریح کرد روز ملی صنعت و معدن فرصتی است تا با تبیین و معرفی دستاوردهای صنعتی و معدنی کشور عزیزمان ایران، نقش کلیدی این دو حوزه را در اقتصاد و تحقق اهداف بلندمدت کشور یادآور شویم. عرصه ای که تلاشهای تحسین برانگیز غیورمردان پولادین، چرخهای موتور پیشرفت کشور را به حرکت درآورده و با عزمی ملی و مدیریتی جهادی به پیش میرود.

وی گفت : تردیدی نیست که تکیه بر توانمندیهای صنعتی و معدنی و زبدگی و پختگی نیروی انسانی از اساسی ترین عناصر جریان توسعه اقتصادی محسوب میشود. مجموعه ذخایر معدنی غنی و قابلیتهای صنعتی بالای کشورمان، در کنار نیروی انسانی توانمند، نه تنها به لحاظ کمی و کیفی قوس صعودی را در تولید منجر شده، بلکه سهم صادراتی بیشتر و ارزش افزوده بالاتری را نیز برای کشور  به ارمغان آورده و جایگاه ایران اسلامی را در منطقه و جهان پایدار و مستحکم کرده است. بهره مندی از هوشمندی و خلاقیت، شاه کلیدی است که درهای موفقیت و پیشرفت را در برابر عزم راسخ حماسه سازان عرصه صنعت و معدن گشوده و هدایت گر قطار پیشرفت و توسعه در مسیر صحیح آن بوده است.

لطفی افزود:این روز «روز صنعت و معدن» مهلتی است که باید در سایه آن ضمن توجه به نیازها و ضرورت‌های این بخش از اقتصاد کشور، به تقویت آن اهتمام ورزیم. بخش صنعت یکی از بخش‌های موثری است که با وجود زیرساخت‌های موجود، امکان ایجاد اشتغال دائم و جذب سرمایه فراوانی را داراست. بی‌تردید یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ انقلاب اسلامی، گام‌های موثر و پیشرفت‌های در خور تحسینی است که کشور در عرصه صنعتی به آن دست یافته و این جز در سایه تلاش فرزندان صنعتگر این مرز و بوم که عرصه خدمت را تلاش در بخش صنعت برگزیده‌اند، میسر نبوده است.

وی گفت: کسب این موفقیت‌های بی‌بدیل، نشانه‌ همت بلند فرزندان برومند این سرزمین است که در پرتو مسئولیت‌پذیری، تعهد و تخصص توانسته‌اند، مجموعه صنعت و معدن کشور را با اتکا به خلاقیت و هوشمندی بی‌نظیر خود به سطح قابل توجهی ارتقاء دهند. ناگفته پیداست که در حال حاضر به رغم همه پیشرفت‌های محسوس و حمایت‌های موجود، همچنان صنایع با موضوعات عدیده‌ای مواجهند، مسائلی که رفع آن مساعدت تمامی ارکان تصمیم‌گیری اعم از دولت و مجلس و همچنین همراهی ملت را طلب می‌کند.

مدیر عامل شستا افزود : این روز فرصت مناسبی است که به مهم ترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود چرا که این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه نقش بسزایی دارد. بی‌گمان کسب موفقیت‌های بی‌بدیل تلاشگران صنعت و معدن در بخش‌های دولتی و غیردولتی نشانه‌ای آشکار و مصداقی بارز از توسعه و پیشرفت چشمگیر فرزندان برومند این سرزمین است که در پرتو مسئولیت‌پذیری منابع انسانی متعهد و متخصص بدست آمده است و اینک مجموعه صنعت و معدن کشور با اتکا به خلاقیت و هوشمندی بی‌نظیر به‌گونه‌ای تحسین‌ برانگیز اوج کارآمدی نیروهای توانمند داخلی را به اثبات رسانده‌ است .

وی تصریح کرد: بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن مجالی است تا در پرتو منویات مقام معظم رهبری، سیاستهای اقتصاد مقاومتی را چراغ راه خویش قرار داده و با همکاری و همراهی بخش دولتی و خصوصی با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه توسعه گام برداریم و در این راه با تدبیر و برنامه ریزی، مکانیزمهای مناسبی را برای استفاده از ظرفیتها طراحی و تدوین کنیم و اصلاحات لازم را در حیطه عملکردها، به انجام رسانیم و فراموش نکنیم که راه توسعه و پیشرفت از معبر درایت، تدبیر، عقل و منطق میگذرد و در این مسیر باید از تجارب موفق سایر کشورها بهره شایسته را ببریم.  

لطفی افزود:روز صنعت و معدن زمانی است تا ضمن ارج نهادن به تلاشهای بی وقفه و خستگی ناپذیر تلاشگران این عرصه، مسیر خویش را برای کسب جایگاه نخست منطقه و پیشگامی در تحولات شتابنده بین المللی هموار کنیم و با استعانت از خداوند قادر متعال، آغازگر فصل نوینی باشیم که اعتلای ایران اسلامی و شکوفایی اقتصاد و تجارت از ثمرات شیرین آن باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد اینجانب برخود واجب و لازم میدانم تا روز بزرگ صنعت و معدن را به کلیه صنعتگران، مهندسان صنعتی و معدنی و نیز کارگران زحمتکش ،پرتلاش و غیرتمند صنایع کشور بویژه مجموعه معظم تامین اجتماعی ، شستا ، هلدینگها و شرکتهای تابعه تبریک گفته ، از خداوند سبحان  توفیق روزافزون وموفقیت در سایه عنایت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب برای ایشان مسئلت نمایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز