خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

توقف کشتی‌هایی که رفاه دریانوردان را فراهم نکنند/ عامل انسانی سهم عمده‌ای در سوانح دریایی دارد/ ایران میزبان هفتادومین سالگرد تاسیس IMO

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۳۲۷

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران اواسط شهریور ماه میزان برگزاری هفتادومین سالگرد تاسیس IMO می‌شود، تاکید کرد: کشتی‌هایی که رفاه و آرامش دریانوردان را فراهم نکند در بازرسی‌ها شامل توقف رفع نقص فنی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد در گرامیداشت روز جهانی دریانورد ضمن تبریک این مناسبت به جامعه دریانوردی گفت: دریانوردان عامل امنیت هستند و باید نسبت به حفظ سلامتی و امنیت این قشر تلاش کرد. 

وی با اشاره به شعار سازمان جهانی دریانوردی مبنی بر سلامتی دریانوردان اظهار داشت: تاکید بر این وجود دارد که سلامتی دریانوردان تنها حفظ سلامتی جسمی نیست. با دریانوردان باید به گونه‌‌‌‌ای رفتار شود که سلامت روحی آنها هم تضمین شود. سازمان بین‌‌‌المللی دریانوردی به این موضوع تاکید دارد. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: نباید به گونه‌‌‌ای با دریانوردان رفتار شود که احساس تبعیض، تحکم یا زورگویی وجود داشته باشد و آن چیزی که اهمیت دارد، احساس رضایتمندی شغلی در بین دریانوردان است به گونه‌‌‌ای که نباید هیچ گونه دغدغه‌‌ای داشته باشد.

راستاد با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق در موعد مقرر، ایجاد شرایط رفاه و آسایش و اعزام به موقع مرخصی، تضمین سلامتی روحی دریانوردان است، تصریح کرد: یکی از ماموریت‌‌‌های همکاران ما در بازرسی از کشتی‌‌‌‌‌ها این است که از سلامت جسمی و روحی و همچنین شرایط رفاهی دریانوردان در کشتی‌‌‌‌ها مطمئن شوند و اگر این شرایط مهیا نبود، مشمول توقیف و رفع نقص فنی خواهد شد.

وی به هفتادومین سال تاسیس سازمان دریانوردی بین‌‌المللی IMO اشاره و خاطرنشان کرد: امسال هفتادومین تاسیس این سازمان بین‌المللی است و اواسط شهریورماه سال جاری رییس این سازمان بین‌‌‌المللی برای برگزاری این مراسم عازم ایران می‌‌‌شود. ایران میزبان هفتادومین سال تاسیس IMO خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: معرفی و توانمندی ظرفیت‌‌‌های ایران در حوزه دریانوردی از مهمترین اهداف این برنامه خواهد بود.

راستاد با بیان اینکه عامل انسانی بخش عمده‌‌‌ای در بروز سوانح دریایی دارد، ابراز داشت: باید به آموزش و ارتقای سطح مهارت دریانوردان بیشتر توجه کرد و شرایط رفاه دریانوردان ایجاد شود که در شرایط با کیفیت‌‌‌تری به اضافه کار بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز