خبرگزاری کار ایران

رشد ۱۶ درصدی آیفکس

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۰۲۲

شاخص کل فرابورس در هفته گذشته با جهشی نزدیک به ۲۸ پله به ارتفاع ۱۲۶۹ رسید که رشد ۱۶ درصدی از ابتدای سال را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا؛ ارزش کل معاملات فرابورس، هفته معاملاتی منتهی به ۸ تیرماه ۹۷ را با روند صعودی آغاز کرد و در میانه هفته پس از ثبت ارزش ۳۶۴ میلیارد ریالی رو به کاهش گذاشت که این روند در مورد حجم کل معاملات نیز صادق بود.

همچنین مجموع حجم معاملات در بازارهای نُه‌گانه فرابورس در هفته‌ای که گذشت چهار هزار و ۸۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال بود که به ترتیب افزایش ۵۰ و ۱۴ درصدی نسبت به هفته پیش را نشان می‌دهد. این میزان دادوستد در ۳۱۱ هزار نوبت معاملاتی انجام شده است.

حجم و ارزش

معاملات بازارهای فرابورس نیز هفته پیش در حالی ادامه یافت که بهترین عملکرد به لحاظ رشد حجم و ارزش معاملات مربوط به بازارهای اول و دوم بود به طوری که این دو بازار در مجموع در جابه‌جایی ۲ هزار و ۸۸۰ میلیون سهمی به ارزش۶ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریالی خود تا سقف ۱۵۵ درصد در ارزش و تا سقف ۹۶ درصد در حجم معاملات رشد کردند.

از طرف دیگر بازار در مجموع بازارهای پایه یک هزار و ۱۱۷ میلیون سهم به ارزش یک ‌هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال مبادله شد و بازار ابزارهای نوین مالی شاهد تغییر مالکیت ۸۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶ هزار و ۵ میلیارد ریال بود.

بازار ابزارهای نوین مالی

نگاهی به ابزارهای معاملاتی در بازار ابزارهای نوین مالی حاکی از آن است که افزایش ارزش معاملات تنها در مورد اوراق تسهیلات مسکن اتفاق افتاده و اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله شاهد کاهش ارزش معاملات خود بودند و بیشترین رشد حجم معاملاتی در میان این سه ابزار نیز ۴۲ درصد و مربوط به اوراق تسهیلات مسکن بوده است.

بازارهای اول، دوم، پایه و SME

افزون بر این ارزش معاملات خرد در بازارهای اول، دوم، پایه و SME در فرابورس نیز به ۸ هزار و ۲۹ میلیارد رسید که گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی به میزان سه هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال ۴۴ درصد از ارزش کل معاملات را از آنِ خود کرد و در صدر ایستاد. گروه‌های محصولات کاغذی و محصولات شیمیایی نیز به ترتیب ۱۳ و ۱۲ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز