خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

زمزمه افزایش نرخ سود بانکی مطرح است/ فنر ارز یکباره رها شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۹۰۱

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین تورم و نقدینگی وجود دارد، گفت: با یک تاخیر زمانی تورم تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت، البته با توجه به اینکه طی سالیان گذشته سایر بخش‌ها با رشد قیمتی همراه بود اما ارز با سرکوب قیمتی همراه شد و نرخ ارز همسو با آنها رشد نداشت که امروز شاهد رها شدن فنر ارز هستیم.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این پرسش آیا تیم اقتصادی دولت می‌تواند در زمینه کاهش نرخ‌ها وکنترل قیمت‌ها عملکرد موفقی داشته باشد یا خیر؟ اظهار داشت: وجود نقدینگی بالا در کشور که بازارهای مختلف اعم از ارز، طلا، خودرو، مسکن و بورس وغیره را تحت تاثیر قرار داده باعث این اتفاق شده است.

وی افزود: هم اکنون نیز میزان نقدینگی رشد بالایی داشته و زمزمه افزایش نرخ سود بانکی هم مطرح است که این حجم نقدینگی تورم را به دنبال خواهد داشت.

آرگون با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین تورم و نقدینگی وجود دارد، افزود: با یک تاخیر زمانی تورم تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت، البته با توجه به اینکه طی سالیان گذشته سایر بخش‌ها با رشد قیمتی همراه بود اما ارز با سرکوب قیمتی همراه شد و نرخ ارز همسو با آنها رشد نداشت امروز شاهد رها شدن فنر ارز هستیم.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی بحث تحریم‌ها و تشدید آن بود که مردم با توجه به نقدینگی که در اختیار داشتند به دنبال آن بودند تا منابعی که در دست دارند را به طلا وارز تبدیل کنند که این موضوع نیز نیازمند همکاری بیشتر بین مردم و دولت بود البته در این شرایط اگر همه مردم بخواهند نقدینگی خود را به ارز و طلا تبدیل کنند کشور نمی‌تواند پاسخگوی همه آنها باشد پس نیازمند سیاستی درست در این خصوص هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز