خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مستضعفان:

آغاز عملیات اجرایی منطقه 3 آزادراه شمال از سال 98 / کناره‌گیری شرکت کره‌ای از پروژه پس از خروج آمریکا از برجام / برگزاری مناقصه منطقه 3 تا پایان تابستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۳۶۵

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه مناقصه واگذاری منطقه 3 آزادراه تهران – شمال تا پایان تابستان برگزار و عملیات اجرایی این منطقه در سال 98 شروع می‌شود گفت: پس از اعلام خروج آمریکا از برجام شرکت ایتالیایی تصمیم به ادامه همکاری با ایران گرفت و کره جنوبی از پروژه کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد سعیدی‌کیا در حاشیه بازدید از قطعه یک آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه این منطقه قبل از پایان امسال افتتاح می‌شود گفت: آزادراه تهران – شمال منطبق بر مسیر شمال کشور است و در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد.

وی افزود: در حالی که همه آزادراه تهران – شمال را به عنوان صرفا یک جاده گردشگری یاد می‌کنند اما این یک مسیر انحصاری برای کشورمان محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران – شمال توسط مهندسان و پیمانکاران ایرانی در حال ساخت است گفت: همه شرکت‌های ایرانی طی برگزاری مناقصات انتخاب شده‌اند و این آزادراه نمایشگاه کاملی از توانمندی‌های فنی و مهندسی کشور است.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه پروژه آزادراه تهران شمال با همکاری و همفکری و همدلی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان در حال اجرا است گفت: شریک 50 درصدی وزارت راه و شهرسازی هستیم و مشکلی هم باهم نداریم.

وی ادامه داد: تمام مشخصات فنی را وزارت راه و شهرسازی تایید می‌کند و جلسات مکرری بین دو نماینده دولت و بنیاد مستعضفان برای تصمیم‌گیری درباره این پروژه برگزار شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه شرکت آزادراه تهران – شمال نماینده بنیاد در این پروژه است گفت: هر زمانی که مشکلی ایجاد شود بلافاصله این مشکل از طریق پیمانکار منعکس و شرکت آزادراه تهران – شمال درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.

سعیدی‌کیا با تاکید بر اینکه آزادراه تهران – شمال با آزادراه‌های روز دنیا در حال ساخت است گفت: بتن کف در این پروژه به صورت گسترده در حال اجرا است و رویه بتنی در تمام قطعات منطقه یک در حال اجرا است.

وی ادامه داد: برای اتصال منطقه یک آزادراه تهران – شمال به محور چالوس واریانتی احداث شده که ارتباط به راحتی برقرار می‌شود.

وی با اشاره به شروع به کار در قطعه 2 آزادراه تهران – شمال گفت: از سال گذشته عملیات اجرایی در منطقه 2 در قالب چهار قطعه آزاد شد و اجرا طبق برنامه زمانبندی پیش می‌رود البته معارض زیادی در منطقه 2 وجود دارد که سعی شده از تجربه منطقه یک در رفع معارض منطقه 2 استفاده کنیم و با معارض کمتری مواجه شویم. البته تجربه سختی را در رفع معارضین در منطقه یک داشتیم چرا که خانه‌های مردم در فاصله کمتر از 20 متری با مسیر واقع شدند و برخی از خانه‌ها و باغ‌ها هم مشرف به جاده هستند.

سعیدی‌کیا از افتتاح منطقه یک تا قبل از پایان سال جاری خبر داد و گفت: در قطعه اول بیش از یک میلیون و دویست هزار مترمربع بتن ریزی شده که چنین چیزی در پروژه‌های راه‌سازی یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه می‌تواند منبع تجربیات برای قشر تخصصی و دانشجویان باشد گفت: تاکنون 28 گروه دانشجوی مهندسی از دانشگاه‌های مختلف از پروژه آزادراه تهران – شمال بازدید کردند و این روند همکاری با دانشگاه‌ها ادامه دارد و امیدواریم این پروژه در نظام جاری و تفکر کشور مثمرثمر باشد.

سعیدی‌کیا با اشاره به تصمیم‌گیری درباره منطقه 3 آزادراه شمال اظهار داشت: با شش شرکت اروپایی و چینی برای سرمایه‌گذاری و احداث منطقه 3 آزادراه تهران – شمال مذاکره داشتیم و اکنون در حال خارج سازی احجام بزرگ از این منطقه و تعیین قیمت‌ها هستیم.

سعیدی‌کیا با تاکید بر اینکه برای جذب شرکت‌ها طی برگزاری مناقصه دو شرط اصلی داریم گفت: ‌اولین شرط این است که شرکت خارجی بتواند فایناس پروژه را تامین کند چرا که در حال حاضر با کمبود منابع مواجه هستیم. از سوی دیگر تامین فاینانس باعث پایبندی شرکت‌های خارجی در پروژه می‌شود.

وی افزود: دومین شرط این است که شرکت‌ها از پیمانکاران و مهندسان ایرانی و توان داخلی برای ساخت منطقه 3 آزادراه تهران – شمال استفاده کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان از برگزاری مناقصه منطقه 3 آزادراه تهران – شمال خبر داد و افزود: دولت برای این سرمایه‌گذاری تضمین دهد که این کار کمی زمان‌بر است.

سعیدی‌کیا ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال جاری مسائل حل و فصل شود و مقدمات اجرای قطعه 3 را بتواینم آغاز کنیم و عملیات اجرایی از سال 98 در این قطعه شروع شود.

وی همچنین درباره وضعیت شرکت‌های خارجی پس از اعلام دولت آمریکا مبنی بر خروج از برجام گفت: ایتالیایی‌ها همکاری‌های خود را با ما ادامه می‌دهند اما شرکت متعلق به کشور کره جنوبی از این پروژه کناره‌گیری کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز