خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در گفت‌وگو با ایلنا:

بی‌ثباتی ارز بازار را بهم ریخت/ ارز 4200 تومانی در پیچ و خم بروکراسی اداری گم شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۲۴۵

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان گفت: دولت قول داده بود که ارز 4200 تومانی برای خرید مواد اولیه اختصاص دهد اما کار به بروکراسی اداری کشیده شد و هنوز انجام نشده است.

مجتبی درودیان نقوسیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص اعتصاب امروز بخشی از بازار بزرگ تهران اظهار کرد: تولیدکنندگان با مشکل بزرگی به نام کمبود یا نبود مواد اولیه مواجه هستند. از طرفی هم اگر مواد اولیه هم باشد به خاطر بالا بودن نرخ دلار و نوسانات آن برای مغازه دارها هم فروش آن صرف نمی‌کند و نمی‌توانند کالا را جایگزین اجناس قبل کنند.

وی افزود: قیمت دلار امروز ثابت نیست، مسئله و مشکل اصلی این است. اگر دلار بر روی یک مبلغ ثابت شود تولید کننده می‌داند که باید با این مبلغ جنس تهیه کند و کار را شروع کند اما ثباتی وجود ندارد. دولت قول داده بود که ارز 4200 تومانی برای خرید مواد اولیه اختصاص دهد. این مسئله هم تا حدودی توسط اتاق اصناف انجام شد اما کار به بروکراسی اداری کشیده شد و هنوز انجام نشده است.

درودیان خاطرنشان کرد: ما امیدواریم این وضعیت و اعتصاب ادامه دار نباشد آن هم در شرایطی که همه دنیا به خاطر برجام متوجه ما شده است.

وی تاکید کرد: اگر نرخ ارز ثابت شود می‌توانیم برای تولید و توزیع هم تصمیم بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز