خبرگزاری کار ایران

80 درصد مخزن سد دوستی آب ندارد/ افت 84 درصدی ورودی به سد در مقایسه با سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۳۷

حجم آب ورودی به سد دوستی از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تاکنون 47 میلیون مترمکعب بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت 84 درصدی پیدا کرده است.

به‌گزارش ایلنا، سد دوستی در مرز ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هریرود در ۷۵ کیلومتری شهرستان سرخس در شمال شرق خراسان رضوی احداث شده ‌است و بخش مهمی از آب آشامیدنی شهر مشهد را تامین می‌کند.

کل حجم آب ورودی به این از ابتدای سال آبی(ابتدای مهرماه) جاری تاکنون 47 میلیون مترمکعب بوده است که این رقم در سال گذشته به 291 میلیون مترمکعب رسیده بود. بر این اساس حجم آب ورودی به این سازه در مقایسه با مدت مشابه سال پیشین افت 84 درصدی پیدا کرده است.

حجم ذخیره شده آب در این سد هم امسال به 240 میلیون رسیده است که در مقایسه با حجم 453 میلیون مترمکعبی این سازه در سال گذشته، ذخیره آب در سد دوستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 47 درصدی داشته است.

بر اساس برآورد صورت گرفته در حال حاضر تنها 20 درصد سد پر بوده و دارای منابع آبی است.

همچنین میزان بارش‌های استان خراسان رضوی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به 129 میلیمتر رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 27.8 درصدی داشته و در مقایسه با مدت متوسط دراز مدت هم افت 34.7 درصدی را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز