خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

عربستان برای ضرر رساندن به ایران با آمریکا همدست می‌شود/ برای عبور از گردنه تحریم‌‌ها باید مشوق‌هایی برای فروش نفت درنظر بگیریم

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۰۹۵

سخنگوی کمیسبون انرژی گفت: وقتی پای ضرررسانی به ایران در میان است همیشه عربستان همدست و همداستان با آمریکا است.

اسدالله قره خانی الوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به اجلاس آتی اوپک و تصمیماتی که در آن اتخاذ خواهد شد، اظهار داشت: آمریکا همان‌گونه که اعلام کرده کل سیاست خود را بر روی مباحث اقتصادی ایران متمرکز کرده است و این سیاست بر کاهش درآمدهای نفتی و محدود کردن فروش نفت استوار است چرا که از وابستگی اقتصاد ما به نفت واقف است.

وی با بیان اینکه ما اکنون تحت نظارت و تصمیمات اوپک و بر اساس سهمیه بندی‌هایی که برای تنظیم بازار صورت می‌گیرد تولید نفت مان را مدیریت می‌کنیم، افزود: در حال حاضر آمریکا از طریق عربستان و برخی دیگر از اعضای اوپک به دنبال این است که در صورت تحریم ایران به بازار شوک وارد نشود و مصرف کنندگان و پالایشگاه‌ها با مشکل مواجه نشوند و این موضوع مستلزم این است که عربستان و برخی دیگر از  کشورها تولید خودشان را بالا ببرند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ایران به عنوان عضو دیرینه، بنیانگذار و موثر از اوپک تقاضای حمایت کرده تا حداقل در راستای سیاست‌های آمریکا افزایش تولید نداشته باشند و این موضوع به نوعی سیاست همیشگی اوپک بوده که اگر مازاد عرضه وجود دارد، کاهش تولید می‌دهد و گاهی نیز مثل زمان جنگ عراق و لیبی برای جلوگیری از شوک به بازار توصیه می‌کند تولید را افزایش دهند و این بر اساس مصالح بین المللی است نه خواسته یک کشور که قلدرمابانه به برخی اعضا تحمیل شود.

وی گفت: اکنون وزارت نفت ورود پیدا کرده و تقاضای خودش را به اوپک داده ولی هنوز خروجی و عکس العمل شجاعانه‌ای را از سوی اوپک شاهد نبودیم، چرا که سیاستی است دیکته شده از سوی ایالات متحده، همانگونه که عربستان از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بر علیه ایران حمایت می‌کند در رابطه با موضوع نفت نیز وقتی پای ضرررسانی به ایران در میان است همیشه همدست و همداستان با آمریکا است.

قره خانی در ادامه تاکید: با این وضعیت وزارت نفت باید  تلاش خود را داشته باشد و با سایر اعضای اوپک مذاکره کند. ما باید سیاست‌های خودمان را تعدیل کنیم، انعطاف بیشتری برای فروش نفت داشته باشیم، مشتریان را متکثر کنیم و مشوق‌هایی در نظر بگیریم تا از این گردنه عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز