خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبرداد:

اختصاص ۴ درصد اعتبارات طرح‌های نگهداشت تولید به عمران مناطق نفت‌خیز

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۵۸۰

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اختصاص چهار درصد اعتبارات طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید این شرکت به پروژه‌های عمران مناطق نفت‌خیز خبر داد و گفت: با توجه به ارزش حدود ۷ میلیارد دلاری این طرح‌ها، سهم عمران مناطق نفت‌خیز قابل توجه خواهد بود و تاثیر زیادی در بهبود شرایط مناطق محروم خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، علی کاردر در آیین تودیع محسن امیریان و معارفه عبدالحمید امامی به عنوان مدیر جدید نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز، تحولات و اقدام‌های صورت گرفته در صنعت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را مطلوب عنوان کرد و گفت: آقای امیریان چهره شاخصی هستند و در این چند سال حضورشان توانسته‌اند قلمرو مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت را گسترش دهند و با نگاهی مهندسی و کاربردی، اقدام‌های اجرایی را پیش ببرند.

وی با بیان این‌که بخش عمران مناطق نفت‌خیز و حوزه مسئولیت اجتماعی در ارتباط و تعامل با سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر نمود می‎یابد، افزود: سازمان‌های نظارتی بر این عملکرد نظارت دارند و در این سال‌ها گزارش‌های خوبی ارائه شده، اما با وجود این، خواسته‌های حوزه‌های اجتماعی در مناطق محروم زیاد است و هنوز این تفکر که نفت پولدار است و باید خرج کند، وجود دارد. در این سال‌ها هم آقای امیریان با توجه به محدودیت‌های منابع مالی صنعت نفت و با تلاش‎های فراوان توانست اقدام‌ها و پروژه‌های زیادی را پیش ببرد و هم‌اکنون این بخش اعتبارات خوبی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران  به علاقه‌مندی و دغدغه وزیر نفت و مدیران این صنعت برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم نفت‌خیز اشاره کرد و گفت: اولویت ما تولید نفت است و در همین حال سعی می‌کنیم از فعالیت‌های جانبی نظیر همین اقدام‌های عمرانی در مناطق محروم غفلت نکنیم.

کاردر از تصمیم‎گیری برای اختصاص ۴ درصد اعتبارات طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی نفت ایران به پروژه‌های عمران مناطق نفت‌خیز خبر داد و گفت: با توجه به ارزش حدود ۷ میلیارد دلاری این طرح‌ها، سهم عمران مناطق نفت‌خیز قابل توجه خواهد بود و تاثیر زیادی در بهبود شرایط مناطق محروم خواهد داشت.

وی با اشاره به رعایت استانداردهای حرفه‌ای در شرکت‌های بین‌المللی که یکی از آنها رعایت مسئولیت‌های اجتماعی است، گفت: این گزارش‌دهی‌های مستمر و مستند شرکت‌های بین‌المللی و تاکید روی آن، اهمیت انجام مسئولیت اجتماعی را نشان می‌دهد و ما هم قبول داریم که حضور صنعت نفت در بخش بالادستی آسیب‌های محیط زیستی و اجتماعی به همراه دارد و انتظارات مردم این مناطق بجاست، اما این انتظارها باید با شرایط ما هم سازگار باشد، زیرا صنعت نفت با سختی‎ها و با مشکلات زیادی کسب درآمد می‌کند.

کاردر با اشاره به اقدام‌های انجام شده در بخش عمران مناطق نفت‌خیز در دوره مدیریت آقای مهندس امیریان گفت: پروژه‌های خوبی در این مدت افتتاح شد و پروژه‌های خوبی نیز در آستانه بهره‌برداری هستند.

وی با بیان این‌که در آینده همچنان از خدمات و تجربیات آقای مهندس امیریان در مجموعه نفت بهره گرفته می‌شود، امامی را فردی آشنا به اصول مهندسی و برخوردار از تعامل خوب با ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر خواند و برای وی در این سمت آرزوی موفقیت کرد.

امامی: بازنشسته نیستم

امامی هم در این نشست، ضمن قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تامین نیاز محرومان در مناطق نفت‌خیز یکی از اقدام‌های خداپسندانه صنعت نفت است که به خوبی اجرایی شده است.

وی به سوابق خود در سال‎های پیش اشاره‎ای کرد و درباره برخی خبرها مبنی بر دوستی با وزیر نفت در وزارت نیرو یا بازنشستگی، گفت: اگرچه آشنایی من با آقای مهندس زنگنه به سال‎ها پیش بازمی‎گردد، اما توفیق همکاری با ایشان را در وزارت نیرو نداشتم و بازنشسته هم نشده‎ام.

امیریان نیز در سخنانی کوتاه از حمایت‌های وزیر و مدیران صنعت نفت در اجرای پروژه‌های عمران مناطق نفت‎خیز قدردانی کرد و گفت: بخش نظارت بر طرح‎های عمرانی مناطق نفت‎خیز، از سرمایه انسانی متخصص و باانگیزه‎ای برخوردار است و امیدوارم در آینده بتواند منشا خدمات بیشتری به مجموعه صنعت نفت و مناطق نفت‎خیز کشور باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز