خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

اروپا در مقابل استمرار فشار آمریکا دوام نمی‌آورد/ باید از حضور شرکت‌های کوچک استقبال شود/ برای حفظ استقلال کشور باید ارتباط‌مان را با دنیا بیشتر کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۴۱۱

رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق تهران گفت: شاید شرکت های کوچک نتوانند تمام نیازهای کشور را پوشش دهند اما می‌توانند بخشی از آن را برطرف کنند و در حد توان خود زمینه ساز ورود تکنولوژی به کشور باشند.

عباس آرگون (رییس کمیسون پول وسرمایه اتاق تهران) در گفت‌وگو با ایلنا درباره احتمال همراهی نکردن اروپا با تحریم‌های امریکا گفت: در صورت استمرار فشارهای امریکا اروپا نیز در مقابل آن دوام نخواهد آورد و این را می‌توان در خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی مشاهده کرد که به نوعی به دنبال حداکثر کردن منافع خود در رابطه با امریکا هستند.

وی در مورد به روز رسانی قانون مسدود کننده توسط کمیسیون اروپا گفت: این نشان دهنده تلاش اروپا برای ادامه برجام است تا هم منافع خود در اقتصاد ایران و هم اعتبار جهانی خود را حفظ کند و تلاش می‌کند با اقداماتی فشار امریکا را به حداقل برساند.

آرگون در مورد فعالیت شرکت های  کوچک و متوسط اروپایی گفت: استمرار فعالیت این بنگاه‌ها هم به  نحوه و شدت تحریم های امریکا در آینده بستگی دارد و باید دید این شرکت‌ها توان تحمل فشارهای امریکا را خواهند داشت یا نه.

وی ادامه داد: چون فعالیت این شرکت‌ها مستقل از تصمیمات دولت‌ها است و به  دنبال حداکثر کردن منافع خود هستند البته دولت ایران باید حداکثر توان خود را در حفظ برجام به کار ببرد.

رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق تهران حضور شرکت‌های کوچک را همانند شرکت‌های بزرگ مهم ارزیابی کرد و افزود: ما در این شرایط نباید به دنبال موفقیت‌های بزرگ باشیم و باید با موفقیت‌های کوچک بتوانیم به اهداف بزرگ نایل آییم.

وی اضافه کرد: البته این شرکت‌های کوچک هم می‌تواند در حد توان خود زمینه ساز ورود تکنولوژی به کشور باشند و مزیت‌های خاص خود را دارند تا با استفاده از آن‌ها بتوانیم به سلامت از این شرایط عبور کنیم.

آرگون تصریح کرد: شاید شرکت‌های کوچک نتوانند تمام نیازهای کشور را پوشش دهند اما می‌توانند بخشی از آن را بر طرف کنند و با توجه به استراتژی کشور مبنی بر حفظ برجام می‌توان با افزایش تعاملات و پیوندها در آینده  مشکلات را به حداقل برسانیم.

 وی در مورد راهکار پیشنهادی خود گفت: برای حفظ استقلال کشور باید به دنبال حداکثر کردن  پیوند کشور با خارج باشیم که این کار تنها با افزایش صادرات و واردات امکان پذیر و در راستای امنیت کشور نیز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز