خبرگزاری کار ایران

یادداشت/

شعار روز جهانی خوراک(WFD) در سال 2018؛ صفر نفر گرسنه تا سال 2030

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۳۴۱

سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (FAO) شعار روز جهانی خوراک 2018 را اعلام کرد.

علیرضا کیهان‌پور کارشناس حوزه کشاورزی در یادداشتی که برای ایلنا ارسال کرده به ارزیابی شعار روز جهانی خوراک پرداخته است.

این یادداشت به شرح زیر است:

در شانزدهم اکتبر سال جاری میلادی برابر با 24 مهر 97 سازمان فائو آخرین ارزیابی در مورد توسعه آینده خوراک، تغذیه(غذا) و کشاورزی دنیا شامل غلات، دامپروری، جنگل ها و شیلات ارائه می کند و بر این نکته تاکید دارد که چگونه در آینده انسان‌ها غذای خود را در جهان تامین می‌کند که البته ایجاد صنایع غذایی بیشتر بر اساس پیش‌بینی فائو برای سال های 2030_2015 میلادی مورد کنکاش قرار می گیرد.

بر اساس پیش‌بینی های فائو از سال 2015 جمعیت جهانی از 7/2 میلیارد نفر به 8/3 میلیارد نفر در سال 2030 بالغ خواهد شد. این پیش‌بینی به این دلیل است که در حال حاضر سالانه 79 میلیون نفر به جمعیت جهان اضافه می‌شود.

"صفر نفر گرسنه تا سال 2030" شعار روز جهانی خوراک(WFD) که از سوی سازمان فائو که مقرش در رم ایتالیا است اعلام شده است و در مقدمه‌ای چنین مورد اهمیت قرار گرفته است:

سیاست‌های بکارگیری در سطح جهان و عرصه بین المللی که منتج به دستیابی شعار هیچ گرسنه‌ای نباشد و به عبارتی دنیای عاری از گرسنه خواهد شد. کشورهای مورد تحقیق یعنی کشورهای ثروتمند باید شرایطی را در رابطه با همکاری‌های علمی/ منطقه ای/ سرزمینی و فعالیت‌های اجرایی فی ما بین به منظور دستیابی به شعار صفر نفر گرسنه تا سال 2030 فراهم نمایند که با تولید مواد غذایی جدید و برنامه ریزی غذایی مناسب در جهان، شعار دنیای بدون گرسنه تحقق یابد.

نگارنده بر این اعتقاد است با اتکا بر سیاست های اجرایی سازمان فائو و حمایت این سازمان از کشاورزی و زیر بخش های آن در کشورهای عضو، متوسط مصرف خوراک انسانی از 3000 کالری در زمان کنونی به بیش از 3هزار کالری خواهد رسید که البته به ویژه در غلات تولید 2/3 میلیلرد تن کنونی باید در سال 2030 به 3/3 میلیارد تن برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز