خبرگزاری کار ایران

رییس هیات عامل ایمیدرو:

پنج میلیارد دلار از فاینانس چین جذب معدن و صنایع معدنی شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۲۵۳

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: 5 میلیارد دلار از فاینانس بیست میلیارد دلاری بین ایران و چین در بخش معدن و صنایع معدنی ایران صرف شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان در کنفرانس سرمایه گذاری چین و در آستانه سفر رییس‌جمهوری به آن کشور با بیان این مطلب، افزود: از مجموع فاینانسی که بین دو کشور فعال شده، پنج میلیارد دلار مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی است به طوری که چهار میلیارد دلار از این رقم در پروژه هایی که ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی در دست دارد، سرمایه گذاری شده است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد محدودیت های بین المللی تاثیر چندانی بر عملکرد طرف های چینی و همکاری با ایران ندارد و این شرکت ها، علاقه مند به توسعه همکاری با بخش معدن و صنایع معدنی ایران به ویژه ایمیدرو هستند.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: تمایل به توسعه همکاری‌ها با شرکت های چینی در حوزه فاینانس و سرمایه گذاری داریم.

کرباسیان در این کنفرانس با برشمردن طرح های توسعه ای ایران در این حوزه و سرمایه گذاری های مورد نیاز اضافه کرد: این پروژه ها فرصت جدید برای توسعه روابط دو طرف فراهم کرده است.

برنامه جدید سالکو

وی همچنین از برگزاری جلسه ای با مدیر عامل ان اف سی (شرکت فلزات غیرآهنی چین) خبر داد و گفت: در این نشست طرف چینی از اتمام عملیات ساخت پروژه آلومینیوم جنوب – به عنوان بزرگ ترین طرح تولید شمش آلومینیوم در ایران- تا پایان امسال خبر داد.

کرباسیان افزود: طرح آلومینیوم جاجرم نیز امسال وارد مدار تولید می شود به طوری که شاهد راه اندازی دو کارخانه آلومینیوم در تولید شمش خواهیم شد.

وی بیان کرد: مدیر عامل این شرکت با هدف اجرای یک مرحله ای فاز دو و سه سالکو (آلومینیوم جنوب)، به ایران می آید به طوری که فاز 2 به ظرفیت 600هزار تن اجرایی شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: پروژه آلومینای خلیج فارس و بوکسیت گینه نیز در سفر آتی مدیر عامل اِن اف سی در دستور کار قرار دارد که آن 2 پروژه نیز اجرایی شود.

بسته جدید مالی در سفر رییس جمهوری به چین

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: سفر این هفته رییس جمهور به چین و دیدار با «شی جین پینگ» رییس جمهوری آن کشور، راه های توسعه روابط به ویژه بخش اقتصادی را افزایش خواهد داد.

کرباسیان افزود: این دیدار دریچه ای جدید برای بسط روابط ایران و چین خواهد بود.

وی خبر داد: قرار است بسته جدید فاینانس بین دو کشور مطرح شود که فرصت مناسبی برای بخش معدن و صنایع معدنی ایران برای بهره گیری از این منابع جدید مالی است.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین بیان کرد: در دیداری که با شرکت بزرگ چینی 'انرژی چاینا' برگزار شد این شرکت خواهان فاینانس و نیز سرمایه گذاری در پروژه های ایران دارد.

به گفته کرباسیان، خطوط انتقال آب، راه آهن، احداث نیروگاه و تامین تجهیزات از جمله موارد مورد علاقه طرف چینی است.

وی افزود: مقرر شده تیمی از طرف شرکت چینی با هدف بررسی پروژه ها و شرایط همکاری به ایران اعزام شود.

بنا بر این گزارش، سازمان همکاری شانگهای که ابتدا در سال 2001 با شش عضو شکل گرفت و سپس با حضور هند و پاکستان به هشت عضو افزایش یافت یکی از جامع ترین سازمان های منطقه ای دنیاست سازمانی که کارشناسان از آن به عنوان ناتوی شرقی یاد می کنند.

هجدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای روزهای 9 و 10 ژوئن امسال برابر 19 و 20 خرداد در شهر ساحلی 'چینگ دایو' واقع در استان شاندونگ در شرق چین برگزار می شود.

قرار است در پایان اجلاس سران این کشورها یک بیانیه مشترک با نام بیانیه 'چینگ دائو' منتشر کنند.

«حسن روحانی» رییس‌جمهوری ایران نیز به دعوت «شی‌جین‌پینگ» رییس‌جمهوری خلق چین به همراه «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه، «بیژن زنگنه» وزیر نفت و «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصاد و دارایی، «محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی رییس جمهوری و «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی، صبح امروز عازم چین شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز