خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بازرگانی چین:

پکن در پی افزایش واردات از ایالات متحده است

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۷۲۳

یک سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت که پکن در پی بالا بردن تنش‌های تجاری با آمریکا نیست و استراتژی رسمی آن‌ها افزایش واردات ایالات متحده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، چین تاکید کرد که علاقه دارد واردات از ایالات متحده را گسترش دهد، اگر دو اقتصاد بزرگ جهان در مذاکرات تجاری «به توافق برسند.»

«گائو فنگ»، یک سخنگوی وزارت بازرگانی چین، امروز -پنج‌شنبه- در یک نشست خبری در پکن گفت که دو کشور در روزهای گذشته درباره محصولات کشاورزی و انرژی گفت‌وگوهایی «عمیق و مفصل» داشته‌اند.

گائو گفت که چین در پی بالا بردن تنش‌های تجاری با آمریکا نیست و استراتژی رسمی آن‌ها افزایش واردات ایالات متحده است. 

این اظهارنظر پس از آن صورت می‌گیرد که گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر آن‌که چین پیشنهاد کرده تا خرید کالاهای آمریکایی را از اوایل ماه ژوئن، زمان اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالا از چین، تا ۲۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

«ویلبور راس»، وزیر بازرگانی آمریکا، اوایل ماه جاری میلادی به پکن سفر کرد تا سومین دور از گفت‌وگوهای سطح بالا با مقام‌های چین را پی بگیرد. این گفت‌وگوها بر این نکته متمرکز بود که چین با خرید بیشتر محصولات زراعی و انرژی آمریکا موافقت کند.

گائو در طی این گفت‌وگوها درباره هیچ‌یک از پیشنهادهای چین اظهارنظر نکرد. 

چین پس از این دیدار اعلام کرد که چنانچه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، به تهدید خود مبنی بر اعمال تعرفه‌های گمرکی جامه عمل بپوشاند، تمامی تعهدات خود را کنار می‌گذارد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز