خبرگزاری کار ایران

در دوماهه امسال رقم خورد؛

واردات لوبیا سبز ۷۲درصد افزایش یافت/ کاهش ۲۲ درصدی واردات برنج

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۹۹۵

بررسی تازه ترین آمار تجارت خارجی گمرک از دو ماهه نخست سال جاری از کاهش ۲۲ درصدی واردات برنج و افزایش ۷۲ درصدی واردات لوبیا سبز حکایت دارد.

به گزارش ایلنا، بررسی تازه‌ترین آمار تجارت خارجی گمرک نشان می دهد، طی دو ماه نخست سال جاری ۱۷۷ هزار و ۹۴۲ تن برنج به ارزش ۱۸۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۲۷ دلار به کشور وارد شده است که از لحاظ وزنی ۳.۳۸ و از لحاظ ارزشی ۲.۷۰ درصد از کل واردات ایران را در این مدت به خود اختصاص داده است.

در دو ماهه ابتدایی سال گذشته ۲۲۸ هزار و ۵۳۱ تن برنح به ارزش ۲۰۱ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۵۲۴ دلار وارد کشور شده بود که از لحاظ وزنی ۴.۴۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۲.۹۸ درصد از کل واردات در آن مدت را شامل می شد.

به این ترتیب، واردات این محصول در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۲.۱۴ درصد و از لحاظ ارزش ۹.۰۷درصد کاهش یافته است.

افزایش ۴۹ درصدی واردات جو

همچنین واردات جو به استثنای بذر طی دو ماهه نخست سال ۹۷، ۳۶۷ هزار و ۴۷۸ تن به ارزش ۷۹ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۱۲۷ دلار بوده است که از لحاظ وزنی ۷.۰۰ و از لحاظ ارزشی ۱.۱۷ درصد از کل واردات کشور را در این مدت به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۴۶ هزار و ۱۲۹ تن از این محصول به ارزش ۴۳ میلیون و ۱۲ هزار و ۱۹۶ دلار به کشور وارد شده بود که از لحاظ وزنی ۴.۷۷ درصد و از لحاظ ارزشی ۰.۶۴ درصد را از کل واردات شامل می‌شد.

بر این اساس، واردات این محصول در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۴۹.۷۱ درصد و از لحاظ ارزش ۸۴.۲۲ درصد افزایش یافته است.

واردات لوبیا سبز ۷۲ درصد افزایش یافت

واردات لوبیا سبز طی دو ماهه نخست سال ۹۷، ۴۵۲ هزار و ۸۹۶ تن به ارزش ۲۴۷ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۱۳۵ دلار بوده است که از لحاظ وزنی ۸.۶۱ درصد و از لحاظ ارزشی ۳.۶۵ درصد از کل واردات در این مدت را شامل می شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۶۲ هزار و ۷۴۷ تن برنج به ارزش ۱۴۶ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۶۲ دلار به کشور وارد شده بود که از لحاظ وزنی ۵.۱۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۲.۱۶ درصد از کل واردات را در آن مدت به خود اختصاص داده بود.

بر این اساس، واردات این محصول در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۷۲.۳۷ ذرصد و از لحاظ ارزش ۶۹.۵۴ درصد افزایش یافته است.

کاهش ۲۰ درصدی واردات روغن دانه آفتابگردان و زعفران کاذب

طی دو ماه نخست سال جاری ۷۲ هزار و ۷۵۴ تن روغن دانه آفتابگردان، روغن گلرنگ یا زعفران کاذب به ارزش ۵۹ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۶۳ دلار به کشور وارد شده است که از لحاظ وزنی ۱.۳۸ و از لحاظ ارزشی ۰.۸۷ درصد از کل واردات ایران را در این مدت به خود اختصاص داده است.

در دو ماهه ابتدایی سال گذشته ۹۱ هزار و ۳۱۳ تن برنح به ارزش ۷۸ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۸۴۰ دلار وارد کشور شده بود که از لحاظ وزنی ۱.۷۷ درصد و از لحاظ ارزشی ۱.۱۶ درصد از کل واردات در آن مدت را شامل می شد.

به این ترتیب، واردات این محصول در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۰.۳۲ درصد و از لحاظ ارزش ۲۴.۵۵ درصد کاهش یافته است.

واردات بیش از یک میلیون تن ذرت دامی

طی دو ماهه نخست سال جاری یک  میلیون و ۳۲۱ هزار ذرت دامی به ارزش ۲۹۶ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۶۷۴ دلار به کشور وارد شده است.

واردات ذرت دامی به ایران ۲۵.۱۱ درصد از وزن کل و ۴.۳۶ درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۲۸۷ هزار تن ذرت دامی به ایران وارد شده بود که ۲۴.۹۷ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود.  

همچنین ارزش واردات ذرت دامی در میان کل کالاهای وارداتی ۲۷۹ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۷۹ دلار بود که از لحاظ ارزش نیز ۴.۱۳ درصد از کل ارزش واردات در آن مدت را شامل می‌شد.

به این ترتیب آمار نشان می‌دهد که واردات ذرت دامی در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲.۶۲ درصد و از لحاظ ارزش ۶.۱۲ درصد افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز