خبرگزاری کار ایران

در ۲ ماه نخست امسال؛

افزایش ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۹۴۹

رئیس کل گمرک ایران از افزایش ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی کشور در ۲ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فرود عسگری در مراسم معارفه مدیران جدید امور اقتصادی و ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: با توجه به تصمیمات جدید دولت و راه‌اندازی سامانه‌های حمایتی در ۲ ماه نخست امسال بیش از ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از کشور صورت گرفته است.

وی میزان صادرات محصولات پتروشیمی و میعانات در دو ماه اول امسال را میان ۵ تا ۱۰ درصد و در دیگر بخش های کالایی حدود ۴۰ درصد اعلام کرد.

رئیس کل گمرک ایران افزود: با توجه به مصوبه ساماندهی و مدیریت بازار ارز، همه کالا‌های ورودی به کشور باید دارای ثبت سفارش باشد و در سامانه جامع گمرک اظهار شود.

عسگری همچنین به بسته‌های حمایتی کمک به واحد‌های تولیدی و صنعتی برای واردات مواد اولیه و صادرات کالا اشاره کرد و گفت: همه تلاش گمرک کشور ایجاد تسهیلات لازم با حداقل تشریفات قانونی برای واردات و صادرات بوده و در این راستا پنجره واحد با همکاری و مشارکت ۲۷ سازمات متولی با عنوان سامانه جامع امور گمرک ایجاد شده است.

وی در ادامه به ظرفیت ها‌ی تجاری، تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: با وجود مناطق آزاد ارس و ویژه اقتصادی سهلان، سه اداره کل گمرک، همسایگی با ترکیه، ارتباط با بازار‌های اروپا، وجود راه‌های مواصلاتی و فراهم شدن امکانات مناسب برای سرمایه گذاران، این استان جزو استان‎های برتر اقتصادی در کشور قرار گرفته است.

افزایش ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتیعلی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی هم بهبود فضای کسب و کار را از هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه استان بیان کرد و افزود: حجم صادرات پارسال از آذربایجان شرقی حدود ۲ و نیم میلیارد دلار بود و امیدواریم  این میزان تا پایان امسال به بیش از ۳ میلیارد دلار برسد.

معصومه آقاپور و احمد علیرضا بیگی، نمایندگان مردم شبستر و تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم تلاش برای تسهیل معیشت مردم و ایجاد فرصت‌های لازم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی را ضروری خواندند و بر جذب بیش از پیش سرمایه گذاری‌های خارجی تاکید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز