خبرگزاری کار ایران

توزیع بچه ماهی فیل در مزارع پرورش ماهیان خاویاری کشور

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۹۳۴

شیلات گلستان در سال جاری قریب به 24 هزار قطعه بچه ماهی فیل بین صاحبان مزارع پرورش ماهیان خاویاری سراسر کشور توزیع کرد.

به گزارش ایلنا، محمود سقلی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان با اعلام این خبر بیان داشت: در پی رهاسازی ماهیان خاویاری در آبهای استان و  براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی سازمان شیلات ایران، بخشی از این بچه ماهیان به مزارع پرورش ماهیان خاویاری سراسر کشور، جهت پایداری و حفظ ژنتیک این ماهی و همچنین در راستای تولید و اشتغال، توزیع و ارسال شد.

وی در خصوص نحوه تامین این بچه ماهیان اظهار کرد: مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر  ژنتیکی شهید مرجانی استان گلستان با هدف تامین نیازهای کشور در زمینه تکثیر و تولید انواع ماهیان خاویاری با کیفیت مناسب در سال جاری، تاکنون تعداد 24 هزار قطعه بچه ماهی فیل با وزن متوسط 10 گرم در بین دارندگان پروانه بهره برداری پرورش ماهیان خایاری کشور با برنامه ریزی سازمان شیلات ایران توزیع کرده است.

معاون آبزی پروری شیلات استان با بیان اینکه گلستان تنها توزیع کننده بچه ماهی فیل در سطح کشور است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین محورهای فعالیت سازمان شیلات ایران، تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری است که در این راستا تامین بچه ماهی مورد نیاز مراکز، استمرار و افزایش صید سالانه، ارتقای سهم اشتغال زایی و حفظ و ماندگاری ذخایر ژنی آبزیان از مهم ترین دغدغه های این سازمان به شمار می رود.

سقلی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از 60 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری و استخوانی تولیدی مراکز بازسازی ذخایر آبزیان استان، در رودخانه های قره سو و گرگانرود رهاسازی خواهد شد .

گفتنی است؛ مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید مرجانی استان گلستان به عنوان یکی از مراکز قدیمی و ویژه تکثیر و تولید آبزیان کشور است که  در راستای تولید انواع بچه ماهیان خاویاری، حفظ و احیا ذخایر آبزیان موجود در دریای خزر از جمله ماهیان خاویاری، طی سالهای اخیر گامهای موثری برداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز