خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد :

رویکرد گمرک ایران کمک به رونق تولید و تجارت است

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۶۸۷

رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه رویکرد گمرک کمک به رونق تولید و تجارت است، گفت: واحدهای تولیدی می توانند حقوق ورودی گمرک را با تاخیر پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا، فرود عسگری روز شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی امکان ترخیص مواد اولیه ورودی به کشور به صورت نسیه را از دیگر سیاست های حمایتی گمرک عنوان کرد و گفت: در این شرایط تولید کننده می تواند 50 تا 60 درصد مواد اولیه مورد نیاز واحد تولیدی خود را ترخیص و پس از تولید و سود دهی نسبت به ترخیص بقیه مواد اولیه اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ورود موقت مواد اولیه با حداقل تشریفات و بدون ثبت سفارش کمک بزرگی به واحدهای تولیدی است، افزود: برای واحدهای تولیدی که با کمبود نقدینگی مواجهند این امکان فراهم شده که حقوق ورودی خود را سریع مسترد کنند.
 
عسگری همچنین گفت: تجار در شرایط اضطرار می توانند نسبت به ترخیص کالای خود اقدام کرده و در مدت یک هفته اسناد لازم را به گمرک ارائه دهند.
 
وی با اشاره به ظرفیت های تجاری و صنعتی استان آذربایجان شرقی همچون وجود منطقه آزاد ارس، سه اداره کل گمرک تبریز، جلفا و سهلان، اظهار داشت: با اجرای سامانه الکترونیکی امور گمرکی با 27 سازمان از طریق پنجره واحد گمرکی ارتباط برقرار شده است.

رییس کل گمرک ایران با اشاره به رشد 22 درصدی صادرات غیرنفتی کشور در 2 ماهه ابتدایی سال جاری، گفت: در این مدت 7 میلیارد و 740 میلیون دلار کالای غیرنفتی از طریق مبادی گمرکی کشور صادر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز