خبرگزاری کار ایران

رشد ۳۷۴ واحدی شاخص بورس

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۶۱۶

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با ۳۷۴ واحد افزایش به ۹۵ هزار و ۹۵۱ واحد رسید تا در اولین روز هفته جاری سهامداران با رشد نماگرهای تالار شیشه ای مواجه شوند.

به گزارش ایلنا؛ در روزی که رشد شاخص بورس با کمک فولاد و پتروشیمی‌ها بیش از ۳۰۰ واحد رشد کرد، اوضاع برای سرمایه‌گذاران با شرایط امیدوار کننده‌ای در بازار سهام دنبال شد.

صعود شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با افزایش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۳۷۴  واحد رشد معادل ۰.۳۹  درصد به ۹۵ هزار ۹۵۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۱۶ واحد افزایش معادل ۰.۳۹  درصد به ۲۹ هزار ۷۸۷ واحد، شاخص‌کل «هم وزن» با ۳۴ واحد رشد معادل ۰.۲۰ درصد به ۱۷ هزار و ۷۲۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۵ واحد افزایش، معادل ۰.۲۰ درصد به ۱۲ هزار و ۶۳۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۸۵ واحد رشد، معادل ۰.۵۶ درصد به ۱۰۵ هزار و ۲۵۸ واحد، شاخص بازار اول با ۴۰۱ واحد افزایش معادل ۰.۵۹ درصد به ۶۹ هزار و ۸۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۴ واحد رشد معادل ۰.۰۳ درصد، به ۱۹۹ هزار و ۳۷۶ واحد رسید.

نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۵ نماد «فولاد با ۱۰۰ واحد، کچاد با ۸۱ واحد، کگل با ۷۲ واحد، ومعادن با ۴۷ واحد و فخوز با ۱۹ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۲  نماد «اخابر با (۵۰) واحد و شپنا با (۱۹) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

رشد شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری نیز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۳۴۳۰ واحد صعود معادل ۴.۹۹ درصد به ۷۲ هزار و ۱۳۰ واحد، انبوه سازی با ۲۷ واحد افزایش معادل ۴.۲۴ درصد به ۶۸۲ واحد، محصولات کاغذ با ۲۷۸ واحد صعود معادل ۲.۴۳ درصد به ۱۱ هزار و ۷۳۰ واحد، سیمان با ۹ واحد رشد معادل ۱.۷۷ درصد به ۵۷۵ واحد، فلزات اساسی با ۸۵۱ واحد افزایش، معادل ۱.۳۵ درصد به ۶۴ هزار و ۸۹ واحد، بانک ها با ۶ واحد رشد معادل ۱.۳۴ درصد به ۴۸۳ واحد، ذغالسنگ با ۱۹ واحد افزایش معادل ۱.۳۲ درصد به یک  هزار و ۵۲۳ واحد رسید.

بیشترین افزایش قیمت

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «وبملت، چفیبر، دتماد، سخوز، ثفارس، فسرب و ثمسکن» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غچین، غشاذر، خریخت، پسهند، کمنگنز، خنصیر و قثابت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

در پایان معاملات امروز بورس، در ۴۸ هزار و ۶۱۹  نوبت معاملاتی، بیش از یک میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۸۰۱  میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز با اندکی کاهش به ۳۷۴ هزار و ۸۳ میلیارد تومان رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز