خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار اعلام کرد؛

تعداد مشترکان موبایل ۴۰ برابر شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۱۴۵

مرکز آمار ایران اعلام کرد که تعداد مشترکان تلفن همراه مشغول به کار در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٨٠، ٤٠ برابر شده است.

به گزارش ایلنا؛ مرکز آمار ایران اعلام کرد که در سال ۱۳۸۰، تعداد مشترکان ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۳۵۳ مشترک به ۸۲ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۴۴۷ مشترک در سال ۱۳۹۵ رسیده است.

براساس آخرین سالنامه آماری کشور (١٣٩٥)، به‌ازای هر ایرانی ٦ ساله و بیشتر، ۲.۱۵ خط تلفن همراه واگذار شده که ۱.۱۶ خط از آن، مشغول به کار هستند.

به عبارتی فقط ٥٤ درصد از خطوط واگذار شده تلفن همراه کشور، مشغول به کار هستند که استان البرز با ٢٤ درصد به عنوان کمترین استان‌ها و کردستان و یزد با ٦٣ درصد، بیشترین خطوط مشغول به کار، نسبت به خطوط واگذار شده تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند.

استان اصفهان با ٣٦ برابر شدن تعداد مشترکین تلفن همراه در سال ١٣٩٥، نسبت به سال ١٣٨٠، کمترین افزایش و استان کردستان با ٢٦٠ برابر شدن، بیشترین افزایش در تعداد مشترکین تلفن همراه را داشته است.

اپراتور رایتل با ۲۷.۴ درصد، کمترین و همراه اول با ٧٢ درصد بیشترین خطوط مشغول به کار نسبت به خطوط واگذار شده را در سال ١٣٩٥، داشته‌اند. در سال ١٣٩٥ همراه اول ٥٩ درصد و ایرانسل ٣٩ درصد و رایتل ٢ درصد از خطوط مشغول به کار تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز