خبرگزاری کار ایران

از سوی گمرک ایران صورت می‌گیرد؛

اجرای هماهنگ گمرک الکترونیک، اصلاح فرآیندها و مدیریت ریسک هوشمند در فرایند تجارت

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۳۰

علیرضا مقدسی در هشتمین اجلاس رؤسای گمرکات کشورهای جاده ابریشم، از اجرا و پیاده‌سازی منسجم و هماهنگ؛ گمرک الکترونیک، اصلاح فرآیندها و مدیریت ریسک هوشمند به عنوان سه اقدام مهم و تأثیرگذار گمرک ایران در فرآیند تجارت نام برد.

به گزارش ایلنا، علیرضا مقدسی در حضور رؤسای گمرکات کشورهای جاده ابریشم ضمن تبیین کامل قابلیت‌های سامانه جامع گمرکی ازجمله پنجره واحد تجارت فرامرزی گفت: تحقق گمرک الکترونیک مسیر تجارت بین‌المللی را هموارتر کرده است.

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران ضمن برشمردن دستاوردهای حاصله در این خصوص از قبیل کاهش زمان ترخیص، شفافیت و....، در تشریح سایر اقدامات مهم انجام شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل تجارت، از ترکیب استثنایی طرح‌های فعالان مجاز اقتصادی (AEO)، حسابرسی پس از ترخیص(PCA) و اجرای استاندارهای تسهیل گر کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو(RKC ) نام برد.

این مقام ارشد گمرکی ایران گفت: داده‌کاوی و بکارگیری اقلام کنترلی مؤثر و هوشمند موجب گردیده تا از مرحله مدیریت ریسک فراتر رفته و مدیریت ریسک هوشمند تحقق یابد.

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران در بخش نقش مدیریت ریسک و فناوری اطلاعات در تسهیل تجارت هشتمین اجلاس رؤسای گمرکات کشورهای جاده ابریشم به تشریح اقدامات گمرک جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه اقدامات انجام شده از سال ۲۰۱۳ میلادی درخصوص اصلاح فرآیندها و مکانیزه شدن گمرک پرداخت.

مقدسی با اشاره به موفقیت چشمگیر گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه ترانزیت و اجرای اولین پروژه جهانی تیر الکترونی(e_Tir)، اجرای اولین پروژه حمل ترکیبی(intermodal) در رویه تیر، که گمرک جمهوری اسلامی ایران با همکاری IRU انجام داد، تشریح کرد. معاون حقوق و نظارت گمرک ایران مزیت‌های این روش را برای طرفین تجاری منحصر بی‌نظیر عنوان کرد و ضمن ترغیب دیگر کشورها به استفاده از این روش، آمادگی گمرک ایران را برای همکاری و انتقال تجربیات در این زمینه اعلام کردند.

معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخش دستاوردهای گمرک ایران، با اشاره به بهبود شاخص‌های تسهیل تجارت در ایران، کسب رتبه‌های بین‌المللی گمرک ایران پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و اخیراً قاچاق انسان را نتیجه اعمال مدیریت ریسک هوشمند و بکارگیری فناوری‌ها و ابزارهای کنترلی در سال‌های اخیر عنوان نمود.

هشتمین اجلاس رؤسای گمرکات کشورهای جاده ابریشم با عنوان نقش گمرکات در تسهیل تجارت بین کشورهای حوزه جاده ابریشم در پایان هفته گذشته در بیشکک قرقیزستان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز