خبرگزاری کار ایران

معاون برق و انرژی وزیر نیرو:

ضرورت کاهش مصرف برق اداره‌های دولتی در تابستان 97

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۷۴۹

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو بد مصرفی را عامل اصلی چالش‌های فراروی صنعت برق و وزارت نیرو برشمرد.

به‌گزارش ایلنا، همایون حائری در جلسه شورای معاونین شرکت برق منطقه ای زنجان در محل مدیریت انتقال قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه از مجموع 53 هزار مگاوات پیک بار تابستان سال 96 مقدار 20 هزار مگاوات مربوطه به سیستم‌های سرمایشی بوده این مقدار را  معادل برق مصرفی ۴ کشور افغانستان،ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان عنوان کرد.

وی بد مصرفی را عامل اصلی چالش‌های فراروی صنعت برق و وزارت نیرو برشمرده و بر عزم جهادی برای آگاه سازی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد.

حائری در ادامه تصریح کرد: با کاهش استفاده از تولیدات نیروگاه‌های آبی در تابستان 97 نسبت به سال 96، خواستار اقدام عملی و مساعدت و همکاری آحاد مردم برای مدیریت کردن مصرف انرژی شد.

معاون وزیر نیرو کاهش مصارف برق اداره‌های دولتی را در تابستان 97 لازم الاجرا دانسته و افزودند: با همکاری مردم فهیم کشورمان و تلاش کارکنان صنعت برق با تمام توان سعی خواهیم کرد با موفقیت از پیک بار 97 عبور کنیم.

حائری تابستان 97 را نقطه شروعی برای کاهش پیک بار و همینطور انجام عزم جدی در زمینه مدیریت مصرف انرژی در سطح کشور عنوان نمود.

در ابتدای این جلسه "بهمن اله مرادی" مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان طی سخنانی ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت افزودند: 72 درصد از انرژی در استان‌های زنجان و قزوین در بخش تولید،صنعت و کشاورزی مصرف می شود.

وی داشتن پتانسیل بالا در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت انرژی  و وجود متقاضیان صنعتی را از ویژگیهای این شرکت برشمرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‎ای زنجان برنامه ریزی برای توسعه شبکه، شناسایی نقاط پر تلفات، مطالعات جامع خازن گذاری، کاهش تعداد حوادث خطوط و ترانسفورماتورها را از جمله برنامه‌های در دست اقدام و آتی این شرکت برشمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز