خبرگزاری کار ایران

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا:

از تولید نفت ایران حمایت می‌کنیم / وضع قوانین علیه امریکا برای حفاظت از کمپانی‌هایی که با ایران کار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۴۲۹

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت: ما از حفظ تولید نفت ایران و حفظ جریان تجاری و همچنین رسیدن مناقع آن به مردم ایران بر اساس توافق هسته ای که بر اساس اصول عدم اشاعه سلاح هسته ای و صلح و امنیت منطقه است حمایت می‌کیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میگل آریاس کانتینه کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا بعد از دیدار با وزیر نفت کشورمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما دیدار بسیار سازنده ای داشتیم که در آن اتحادیه اروپا این پیان را رسانده بود که به تعهداتش در توافق هسته ای پایبند است. این نیازمند رسیدن منافع اقتصادی این توافق به مردم ایران است. 

وی با بیان اینکه نیاز است که سطح تولید گاز و نفت در همان سطحی که قبل از خروج آمریکا از توافق هسته ای بود حفظ شود، افزود:  ما سعی میکنیم با آمریکا درباره احتمال تمدید تعلیق تحریمها و یا اعطای برخی معافیت ها دست کم برای متولیان و ضامنان این توافق که خود آمریکا هم یکی از اعضای این توافق بوده گفت و گو کنیم. همچنین سعی میکنیم قوانینی را علیه تحریم های امریکا برای حفاظت از کمپانی هایی که با ایران کسب وکار میکنند وضع کنیم .

کانتینه تصریح کرد: ما ابزارهای مالی ای ایجاد کردیم که از طریق آن سرمایه گذاری ها را تامین مالی میکند به ویژه ایران را قادر می کند که توسط بانک های اروپایی تامین مالی شود. همچنین می خواهیم همه مشکلات را حل کنیم. 

وی یادآور شد: این مشکلات نه تنها در بعد موانع تامین مالی بلکه مربوط به حمل و نقل و  بیمه و انبارکردن نیز هست. کار گروه ایران و اروپا درباره این مشکلات و حمایت از ایران برای حفظ فروش نفت خود مذاکره کرده اند.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا  گفت: دیدار اول امروز انجام شد و درباره ایجاد دستورکار و زمان بندی حل بخشی از مشکلات بود. ما باید رویکرد همه جانبه ای داشته باشیم. ما از حفظ تولید نفت ایران و حفظ جریان تجاری و همچنین رسیدن مناقع آن به مردم ایران بر اساس توافق هسته ای که بر اساس اصول عدم اشاعه سلاح هسته ای و صلح و امنیت منطقه است حمایت میکیم.

وی همچنین اظهار داشت: قانون مسدود سازی تحریم های امریکا برا ی همه کمپانی های اروپایی است. این قانون در سال 1996 وضع شده ولی هرگز اجرایی نشده است . در آن زمان نیازی به اجرای آن نشد. این ابزار باید توسعه پیدا کند. این تنها ابزار نیست بلکه تعدادی از ابزارها باید در کنار هم قرار بگیرند. برای مثال برخی از این ابزارها برای کمپانی های بزرگ و برخی برای کمپانی های کوچک تر کاربرد دارند.

کنتینه بیان کرد: سناریویی بود که زمان نهایی شدن برجام مطرح بود. در ان زمان حرف بر سر آن بود که اگر کمپانی ها قصد آمدن به ایران را داشته باشند ما از ایران هم خواهیم خواست که چارچوب هایی که سرمایه گذاری را جذاب تر می‌کند فراهم کند. در آن زمان تحریم ها لغو شده بود.

کانیته درباره تضامین مورد نیاز توتال برای باقی‌ماندن در قرارداد پارس جنوبی نیز گفت: این شرایطی که گفتیم برای همه شرکت‌های اروپایی صدق می‌کند. این یکی از همه ابزارهایی است که قرار است مورد استفاده قرار دهیم و قرار است مجموعه‌ای از راهکارها را روی میز قرار دهیم که بتواند طیف مشکلات متعدد شرکت‌های مختلف را در بربگیرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز