خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تایدواتر در گفت وگو با ایلنا:

بی‌دلیل تحریم شدیم/ خطوط کشتیرانی اروپایی وارد بنادر ایران نمی‌شوند/ به شرایط قبل از برجام بر می‌گردیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۱۵۷

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه با بیان اینکه فعلا تحریم اپراتورهای بندری کشورمان را تهدید نمی‌کند، گفت: با برگشت تحریم‌ها خطوط اصلی کشتیرانی اروپایی وارد بنادر ایران نمی‌شوند.

مهدی اعتصام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه تهدید برگشت تحریم‌ها پیش روی فعالان صنعت دریایی و بندری وجود دارد اما به طور قطع به شرایط تحریم دوره‌های قبل برنمی‌گردیم، گفت: در حال حاضر مواضع اروپا مبنی بر ماندن در برجام است و باید ببینیم چه توافقی با اروپایی‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اغلب خطوط کشتیرانی که در فرصت پسابرجام به بنادر ایران بازگشته بودند، از شرکت‌های اروپایی و آسیایی هستند که مدعی‌اند متعهد به تعهدات‌شان خواهند بود بنابراین تمام این موضوعات به نحوه تعامل با این کشورهای اروپایی برای ادامه ،حفظ یا در نهایت خروج از برجام برمی‌گردد.

مدیرعامل تایدواتر با بیان اینکه اگر فضا سختگیرانه‌تر باشد به سال‌های قبل از برجام و دوره تحریم‌ها برمی‌گردیم، اظهار داشت:  بدیهی است که شرکت‌های بزرگ اروپایی فعال در صنعت دریایی به دلیل اینکه مشمول تحریم‌ها و جریمه‌ها نشوند در حوزه همکاری با ایران بیشتر احتیاط کنند و از این پس دیگر به صورت لاینری عمل نمی‌کنند و پیش بینی می‌شود خطوط اصلی خود را وارد آب‌های ایران نخواهند کرد و کشتی‌های کوچک‌تر اروپایی‌ها در بنادر ایران پهلو بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ یک از بنادر ایران تحریم نیست و بنابراین برای اپراتورهای ایرانی هم مشکلی وجود ندارد، افزود: البته شرکت تایدواتر به بهانه‌های واهی و نادرست مشمول تحریم‌های غرب قرار دارد به همین دلیل دیگر در بنادر کشورمان وجود خارجی نداشت.

اعتصام تاکید کرد: براساس اطلاعات غلطی که علیه شرکت تایدواتر اعلام شده هنوز هم بی دلیل در تحریم قرار داریم و به دلیل همین تحریم‌های ظالمانه از فعالیت اپراتوری در بنادر کشور کنارگیری کردیم اما همچنان در بنادر کشور فعال هستیم. حتی مواردی که مطرح شد را رفع کردیم اما مشکل تحریم‌ها علیه تایدواتر حل نشد و باز هم در جریان اعمال تحریم‌های کادسا توجهی به اقدامات ما در جهت رفع موضوعات مطرح شده نکردند و پایبند مقررات خود هم نبودند.

مدیرعامل شرکت تایدواتر ادامه داد: فعلا تهدیدی در برابر اپراتورهای بندری وجود ندارد مگر اینکه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال و وضع شود.

وی با بیان اینکه به استناد تحریم‌های قبل اپراتورهای بنادر کشور مشمول تحریم‌ها نمی شوند چرا که هیچ اپراتوری تحریم نیست و اپراتور تحریمی که تایدواتر باشد در بخش اپراتوری فعالیت نمی‌کند، تاکید کرد: حال اینکه در تحریم‌های جدید طبیعی است که هر شرکتی احتمال مشمولیت تحریم‌ها را دارد.

اعتصام گفت: ایران هر دوره تحریمی را تجربه کرده است و در شرایط بدتر فعالیت کرده‌ایم و روزهای پیش رو بدتر از شرایط تحریم های دوره‌های قبل نخواهد بود. هم آنها تجربه وضع تحریم‌های جدید را دارند و هم ایران تجربیات بیشتری در باره دور زدن تحریم‌ها دارد.

وی تاکید کرد: به طور قطع اعمال تحریم‌های جدید تبعاتی برای شرکت‌های ایرانی خواهد داشت و هزینه‌ها را افزایش خواهد داد. البته براورد هزینه‌هایی که کشورمان در دوره تحریم متحمل می‌شود در هر حوزه‌ای بسیار سخت است و بستگی به واکنش کشورهای اروپایی خواهد داشت و اینکه چه تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌شود.

مدیرعامل تایدواتر درباره وضعیت خطوط کشتیرانی ایرانی در شرایط تحریم‌های جدید اظهار داشت:  پیش از این هم در دوره پسا برجام در بنادر امریکایی حضور نداشتیم و در حال حاضر هم برای تردد در بنادر اروپایی مشکلی نداریم چراکه هنوز اروپا متعهد به برجام است. اگر قرار باشد که اروپایی ها هم از برجام خارج شوند، باید مصادیق تحریمی را رعایت کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که در حال برگشت به فضای تحریم ها هستیم اما اینکه این فضا چقدر سختگیرانه باشد به نحوه تعامل با اروپا بر می‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز