خبرگزاری کار ایران

انتقال دستاوردهای تحقیاتی و توسعه کشت حفاظتی در مزارع الگویی ایکاردا با تمرکز بر زراعت دیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۵۵۳

قائم‌مقام معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که یکی از اقدامات مهم در مزارع ایکاردا تغییر سیستم کشت به‌روش حفاظتی است گفت: بسیاری از مشکلاتی که در زراعت آبی وجود دارد با تمرکز بر زراعت دیم قابل جبران است.

به گزارش ایلنا، جواد وفا بخش قائم‌مقام معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع ایکاردا شهرستان کوهدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های آینده تمرکز بیشتری روی تولیدات دیم است، بسیاری از مشکلاتی که در زراعت آبی وجود دارد با تمرکز بر زراعت دیم قابل جبران بوده و خلأهای تولید نیز برطرف می‌شود.

وی افزود:یکی از برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در پی قرارداد بین‌المللی با مرکز تحقیقاتی ایکاردا انجام داده، انتقال تکنولوژی به مزارع کشاورزان به‌صورت مستقیم از نظام تحقیقاتی به داخل مزرعه است.

قائم‌مقام معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای آگاهی و بازدید مستقیم کشاورزان از ابداعات، تکنولوژی‌ها و دستاوردهای بخش کشاورزی نمونه مزارع ایکاردا احداث می‌شود، عنوان کرد: توسعه روستایی، ارتقای معیشت کشاورزان و به‌ویژه ارتقای معیشت کشاورزان دیم‌کار هدف اصلی ما است.

وی با تأکید بر اینکه تولید علوفه از دیم‌زارها در تناوب با گندم در شهرستان کوهدشت نتایج بسیار خوبی به‌دست‌آمده است، بیان کرد:یکی از اقدامات مهم در مزارع ایکاردا تغییر سیستم کشت به‌روش حفاظتی است، در روش حفاظتی شخم حذف‌شده و مواد آلی خاک و تنوع گیاه افزایش می‌یابد.

وفابخش با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود یک سایت دیگری به مزارع ایکاردا در شهرستان کوهدشت اضافه شود، گفت: دستاورد خوبی از مخلوط علوفه و جو حاصل‌شده و نیز کشت دو رقم گندم با نتیجه بسیار عالی در مزارع ایکاردای این شهرستان مشاهده ‌شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز