خبرگزاری کار ایران

هدفگذاری برای تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قطر تا ۲۰۱۸

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۵۴۲

مشاور وزیر صنعت ، ‌معدن و تجارت در امور بین‌الملل از هدفگذاری یک میلیارد دلاری تبادلات تجاری بین ایران قطر تا سال ۲۰۱۸ خبر داد .

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، محمد رضا فیاض در زمینه دستاوردهای کمیسیون مشترک ایران و قطر با بیان اینکه سال گذشته حجم روابط تجاری ۲ کشور ۳۲۰ میلیون دلار بود افزود: کمیسیون مشترک ایران وقطر بعد از ۱۲ سال توقف، دو روز کاری به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوحه قطر برگزار شد و توافقنامه این کمیسیون به امضای دو وزیر رسید.

وی تصریح کرد : هیات ایرانی در این کمیسیون شامل ۴۰ نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و ۴۰ نفر از بخش دولتی بود و در خصوص مسایل اقتصادی و تجاری گفتگو شد ، گرچه حجم روابط تجاری ۲ کشور رشد خوبی داشته ولی راضی کننده نبود و بعد ازهدفگذاری جهش سه برابری ، جهش بالاتری را نیز هدفگذاری کردیم.

فیاض یاد آور شد: درکنار این تصمیمات بنا شد کمیته ویژه ای نقشه راهبرد ۵ ساله ایران وقطر را طراحی کند که این هم جزو دستاوردهای اجلاس است .

به گفته وی تسهیل ورود تجار ایرانی ، تسهیل صدور روادید برای هر دو طرف ؛ بحث و گفت و گو در خصوص مسایل اقتصادی تجاری بانکی ، سرمایه گذاری های متقابل، حمل ونقل و ارتباطات تکنولوژی ، مناطق آزاد ، کشتاورزی و محیط زیست ، انرژی صنعت ، نفت و گازو پتروشیمی گردشگری و گردشگری سلامت حوزه هایی بود که در این اجلاس در خصوص آنها بحث و گفتگو و تصمیمات خوبی گرفته شد .

فیاض افزود: نمایندگان دو طرف همچنین در مورد کشاورزی و شیلات و صادرات محصولات کشاوزی و دامداری گفت و گو و توافق کردند .

رییس هیات کارشناسی اعزامی ایران به کمیسیون مشترک ایران و قطر ادامه داد : در خصوص تبادل خدمات فنی و مهندسی از ایران به قطر و سرمایه گذاری در صنعت و معدن و صنایع معدنی نیز بحث و تبادل نظر شد .

فیاض در ادامه ازامضای اسناد فیمابین در خصوص استاندارد متقابل دو کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بعد ۱۲ سال توقف برگزاری این کمیسیون گام مناسبی برای ساماندهی روابط ۲ کشور بود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تسهیل حمل و نقل بین دو کشور گفت : در خصوص حمل و نقل دریایی هوایی و ریلی و نیز تردد شناورهای دو کشور و استفاده از بنادر گفتگو شد که امیدواریم در ماههای پیش رو گشایش بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

گفتنی است؛ اجلاس آینده کمیسیون مشترک ایران و قطر سال آینده در تهران خواهد بود .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز