خبرگزاری کار ایران

کرباسیان خبر داد:

مثبت شدن تراز تجاری کشور در اردیبهشت ماه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۴۰۱

وزیر اقتصاد از افزایش میزان صادرات به واردات کشور دراردیبهشت ماه سال جاری از حیث وزنی و ریالی خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد در خصوص حضورش در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون اقتصادی برای بررسی سؤال نمایندگان مجلس صورت گرفت و این حق قانونی نمایندگان است تا از وزرا سوالات خود را مطرح کنند.

کرباسیان ادامه داد: در نشست امروز که بیشتر جنبه تبیینی داشت از سوی بنده و معاونان وزارت اقتصاد گزارش‌هایی به نمایندگان سؤال کننده ارائه شد.

وی در خصوص خروج آمریکا از برجام و تأثیرات بر اقتصاد کشور تصریح کرد: دولت تدابیر لازم را از قبل اتخاذ کرده بود و با توجه به تصمیم دولت و همکاری مجلس روند واردات و صادرات منطقی شده است و آمار واردات و صادرات روی سایت گمرک قرار گرفته است به نحوی که از ابتدای اردیبهشت تا ۲۱ اردیبهشت ماه میزان واردات ۵ درصد رشد داشته و صادرات نیز با رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روبرو شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: در آستانه ماه رمضان دولت تدابیری را اتخاذ کرده تا ثبات در بازار ایجاد شود و با توجه به اینکه کالاهای وارداتی با ارز مصوب وارد کشور می‌شود باید تأثیرات واردات به نرخ ارز مصوب در بازار مشخص شود.

وزیر اقتصاد یادآور شد: دولت عزم جدی دارد تا در بازارها ثبات ایجاد شود و در این راستا بازار رصد خواهد شد، نکته دیگر اینکه به موضوع کنترل نوسانات ارزی رسیدگی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز