خبرگزاری کار ایران

یک عضو اپک مطرح کرد:

ایران در جمع 10 کشور سازنده مخازن LPG / مذاکره با همسایگان برای صادرات خدمات فنی و مهندسی

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۶۹۱

عضو انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی از آمادگی برای ساخت مخازن LNG خبر داد و گفت: با توجه به نیاز کشور به صنعت LNG امکان بومی سازی ساخت در داخل نیز وجود دارد و ماصاحب دانش ساخت و طراحی این مخازن هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا زینلپور در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به فلسفه تاسیس شرکت پناه ساز اظهار داشت: این شرکت از سال 68 (بعد از جنگ) در قالب متخصصان و مهندسان با هدف عمران و بازسازی  سازماندهی شد و موفق شد پروژه هایی در مقیاس بسیار بزرگ را در سطح ملی در زمینه های آب و فاضلاب، اسکله، بندر و همچنین حوزه نفت و گاز انجام دهد.

وی با بیان اینکه شرکت امروز در عمل مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، افزود: این شرکت از ابتدا کار خود را فقط به صورت پیمانکاری آغاز کرد و دانش اجرا نداشت و تامین کالا نداشت، بعد از پروژه های  4 و 5 و 6 و 7 و 8 در زمینه ساخت مخازن ال پی جی به عنوان پیمانکار اجرا ورود کرد و با توجه به احساس نیاز سازماندهی کردیم که به عنوان لیدر در ای پی سی ها ورود کردیم.

عضو انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی از ایران به عنوان تنها کشور دارنده این توانایی در خاورمیانه یاد کرد و گفت: ساخت مخازن LPG از پیچیده ترین بخش های ساخت پالایشگاه به شمار می رود، زیرا از نظر مسایل ایمنی، بسیار حساس است به طوری که دمای این مخازن باید زیر 50 درجه سانتیگراد باشد.

وی با بیان اینکه مخازن ال.پی.جی از ارز آورترین بخش های پالایشگاه های گازی هستند، خاطرنشان کرد: با صادر کردن گاز مایع ذخیره شده در آنها امکان صادرات روزانه 1.5 میلیون یورو گاز مایع وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی پناه ساز ایران ادامه داد: با توجه به نیاز کشور به دانش ساخت مخازن  LPG با مشارکت یک شرکت انگلیسی - اسکاتلندی، تلاش شد که دانش ساخت و طراحی مخازن کسب شود که این روش در فازهای 9 و 10 و همچنین پروژه LNG جزیره سیری به کار گرفته شد.

وی با بیان اینکه در زمان اجرای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، دانش ساخت این مخازن بومی سازی شد و با بومی سازی ساخت این مخازن از خروج بخش قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می شود، ادامه داد: اکنون در حال ساخت مخازن فازهای 14،20، 21، 22، 23 و 24 هستیم که تا سال آینده همگی آنها به بهره برداری خواهند رسید.

عضو انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی  در ادامه گفت: برخی شرکت ها با وجود این که دانش طراحی و ساخت این مخازن استراتژیک در کشور وجود دارد به سراغ شرکت ها و لایسنسورهای خارجی و  شرکت هایی رفته اند که در دوران تحریم، با ایران همکاری نمی کردند.

وی یادآور شد: تاکنون حدود 40 مخزن ذخیره سازی  LPGدر منطقه پارس جنوبی طراحی و ساخته شده که بخش عمده آنها نیز به بهره برداری رسیده اند، اما برخی کافرمایان و شرکت های پتروشیمی هنوز به خارجی ها اتکا دارند، به طوری که سازندگان داخلی را به مناقصه هایی که برگزار می کنند، دعوت نکرده اند.

زینلپور با بیان اینکه ساخت مخازن ذخیره سازی LPG 30 درصد ارزان تر از نمونه های مشابه خارجی است، اظهار داشت: خرید خارجی این مخازن تا 100 میلیون یورو هزینه دارد، اما خرید آنها به قیمت 70 میلیون یورو از داخل کشور امکان پذیر است.

وی در ادامه از آمادگی برای ساخت مخازن LNG خبر داد و گفت: با توجه به نیاز کشور به صنعت LNG امکان بومی سازی ساخت در داخل نیز وجود دارد و ماصاحب دانش ساخت و طراحی این مخازن هستیم.

عضو انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه ایران تنها کشور دارنده دانش طراحی و ساخت مخازن LPG در خاورمیانه است، گفت: ایران در جمع 10 کشور دارنده دانش طراحی و ساخت این مخازن است و با توجه به کسب دانش طراحی و ساخت مخازن LPG در کشور به دنبال صادرات خدمات فنی و مهندسی این صنعت به کشورهای همسایه هستیم و تاکنون مذاکراتی نیز با کشورهای کویت و عراق داشته ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز