خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان:

مدیریت مصرف برق در واقع همان ساخت نیروگاه مجازی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۱۶۴

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، گفت: موضوع نیروگاه‌های مجازی که در جهان مطرح است در واقع همان موضوع مدیریت مصرف یا بهینه سازی مصرف می‌باشد. در واقع اگر درست از انرژی برق استفاده کنیم بدین معنی است که با کمک هم توانسته‌ایم نیروگاه مجازی بسازیم.

به گزارش ایلنا، عظیم بلبل آبادی، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و در نتیجه افزایش گرما و اهمیت و ضرورت بیش از پیش مدیریت مصرف انرژی برق، گفت: در بحث مدیریت مصرف، به هیچ وجه هدف این نیست که مصرف کنندگان و مشترکان را محدود کنیم که از انرژی برق استفاده نکنند، بلکه برعکس توصیه می شود به مقدار نیاز از برق استفاده شود، اما تاکید این است که از انرژی برق به صورت درست و صحیح، هوشمندانه و بهینه استفاده شود.

وی افزود: با راهکارهای بسیار ساده و بدون هزینه و کار انسانی و با مدیریت بهینه انرژی برق می توان به اقتصاد خانواده، استان و کشور کمک کنیم. اگر مدیریت مصرف انرژی برق انجام شود نه تنها از سرمایه گذاری بسیار سنگین و بزرگ جلوگیری می شود بلکه می توان از این سرمایه گذاری در احداث کارخانجات و ایجاد اشتغال و رونق کسب وکار بهره گرفت. با فرهنگ سازی و بسترسازی لازم می توان در مقوله مدیریت مصرف موفق بود و گامی اساسی در این زمینه برداشت.

بلبل آبادی با بیان اینکه مدیریت مصرف از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل است، گفت: بحث مدیریت مصرف از مباحث مهم در سطح جهانی است و از بهره وری انرژی و مدیریت مصرف به عنوان ششمین سوخت کره زمین یاد می شود. در همین راستا از مدیریت مصرف انرژی در بخش تولید انرژی برق به عنوان پاک ترین نوع تولید انرژی یاد می کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان تاکید کرد: موضوع نیروگاه‌های مجازی که در جهان مطرح است در واقع همان موضوع مدیریت مصرف یا بهینه سازی مصرف می باشد. در واقع اگر درست از انرژی برق استفاده کنیم بدین معنی است که با کمک هم توانسته ایم نیروگاه مجازی بسازیم.

وی تصریح کرد: از مهمترین مزایای مدیریت مصرف می توان به عدم نیاز به سرمایه گذاری کلان در بخش تولید و شبکه انتقال و فوق توزیع و توزیع و اختصاص سرمایه گذاری مربوطه در بخش صنایع و کارهای تولیدی، کاهش آلاینده های زیست محیطی به مقدار بسیار زیاد و کمک به اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی اشاره کرد.

بلبل آبادی در پایان گفت: همچنین با توجه به اینکه برای تولید انرژی برق به سرمایه گذاری‌های سنگین نیاز است و علاوه بر سرمایه گذاری، احداث تاسیسات تولید انرژی برق زمان بر می باشد اهمیت و ضرورت استفاده بهینه از انرژی برق دو چندان می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز