خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاههای استان گلستان خبرداد:

چراغ DVOR فرودگاه گرگان خرداد ماه روشن می‌شود/ شروع پروازهای گرگان – باکو از تابستان امسال

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۰۱۱

مدیرکل فرودگاههای استان گلستان از آغاز پروازهای تهران – باکو از تابستان خبرداد و گفت: سیستم کمک ناوبری DVOR خرداد امسال در فرودگاه گرگان شروع به کار می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ رامین آذری در نشست خبری امروز با اشاره به افزایش تعداد پروازها در فرودگاه گرگان اظهار داشت: در حالی که در سال ۹۲ دراین فرودگاه هفته‌ای دو پرواز انجام می‌شد امروز ۸۶ پرواز در هفته در فرودگاه گرگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های ما در این فرودگاه افزایش مسیرهای پروازی است گفت: در حالی که در دو سال گذشته از این فرودگاه تنها به سه شهر زاهدان – مشهد و تهران پرواز وجود داشت امروز دو مسیر ثابت دیگر کیش و بندرعباس به مسیرهای فرودگاهی اضافه شده و دو مسیر فصلی اصفهان و رشت هم به این مسیرها اضافه شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به افزایش فعالیت ایرلاین‌ها در فروردگاه گرگان گفت: در حالی که سه ایر‌لاین آسمان ، ایران ایر و زاگرس در این فرودگاه فعال بودند در کمتر از دو سال گذشته ۴ ایرلاین دیگر قشم ایر، کیش ایر، آتا و پویا به جمع ایرلاین‌های فعال در این فرودگاه اضافه شدند.

آذری تاکید کرد: وجود فعالیت هفت ایرلاین در فرودگاه استانی که جمعیت آن زیر دو میلیون نفر است از عملکرد خوبی برای فرودگاه محسوب می‌شود.

وی درباره افزایش اعزام پذیرش مسافر و نشست و برخاست پروازها در فرودگاه گرگان ادامه داد: طبق آمار سال ۹۵ در این فرودگاه دو هزار و ۷۴۵ نشست و برخاست انجام می‌شد که این رقم در سال گذشته به ۴ هزار و ۷۳ نشست و برخاست رسید که رشد ۴۸ درصدی را تجربه کردیم.

وی افزود:‌همچنین در حوزه حمل ونقل بار توانستیم رشد ۴۵ درصدی داشته باشیم که تمام این بهبود شاخص ها بدون افزایش تعداد پرسنل انجام شده است .

آذری با اشاره به خرید و نصب سیستم کمک ناوبری ILS با هزینه ۵ میلیارد تومان گفت: منتظر بررسی فلایت چک هستیم و این سیستم از کشور نروژ خریداری شده است با نصب این تجهیزات برای ۲۰ ساله اینده طرح توسعه‌ای در فرودگاه گرگان نخواهیم داشت.

آذری همچنین درباره خریدو نصب سیستم کمک ناوربری DVOR با هزینه سه میلیارد تومان گفت: طی سال ۹۵ کلنگ نصب این تجهیزات به زمین خورد و اردیبهشت ۹۶ پروژه فیزیکی و عمرانی آن به اتمام رسید خوشبختانه DVOR توسط فلایت چک بررسی شده و ۳۱ خردادماه سال جاری دستگاه DVOR در این فرودگاه روشن می شود.

وی همچنین از راه‌اندازی اولین پرواز بین‌المللی گرگان – باکو در تابستان امسال خبر داد وگفت: پیش از این پرواز ترکمنستان – گرگان را داشتیم که به دلیل سخت بودن ارایه ویزا از سوی این کشور امکان جابجایی مسافران در این مسیر سخت بود اما برنامه راه اندازی پرواز گرگان – باکو از تابستان امسال را در دستور کار قرار داده ایم.

وی همچنین درباره پروازهای حج امسال گفت: ۲۰ تا ۲۴ مرداد پذیرایی پروازهای حج در فرودگاه گرگان هستیم که این پروازها توسط شرکت هواپیمایی صعودی انجام می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز