خبرگزاری کار ایران

نقش سازمان استاندارد در کیفیت بخشی به تولید، عرضه و صادرات تولیدات حلال ایران

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۵۳

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: سازمان استاندارد نقش مهمی در کیفیت بخشی به تولید، عرضه و صادرات تولیدات حلال جمهوری اسلامی و اعتمادبخشی در امت اسلامی دارد.

به گزارش‌ایلنا، سیدرضا‌تقوی در دیدار رئیس‌سازمان استاندارد ایران و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان با ایشان اظهار داشت: از لحاظ فرهنگی بحث استاندارد باید برای مردم تبیین شود و این موضوع نیاز به تبلیغات دارد.

وی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ کس حق ندارد شیء حرام را وارد جامعه کند و این موضوع حتی از قانون هم فراتر است و وجه شرعی و دینی و البته غیر از مواد خوراکی کلیه زمینه‌ها را نیز شامل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که سازمان استاندارد نقش مهمی در کیفیت بخشی به تولید، عرضه و صادرات تولیدات حلال جمهوری اسلامی و اعتمادبخشی در امت اسلامی دارد،خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر مسئله حلیت مواد خوراکی تنها محدود به ذبح و صید نیست و کلیه اقلام مثل ژلاتین را در بر می‌گیرد و با توجه به اینکه سالانه ۴۰۰۰- ۳۵۰۰ تن ژلاتین وارد کشور می‌شود، بحث اطمینان از حلیت آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

تقوی تصریح کرد:نشان استاندارد حلال ما باید جهانی شود و ما می‌توانیم از ظرفیت تبلیغی علما برای مباحث غذای حلال استفاده کنیم.

در این دیدار، رئیس سازمان استاندارد ایران با اشاره به این که قبل از تصویب قانون عضویت جمهوری اسلامی در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشور های اسلامی (اسمیک) ، سازمان استاندارد با هماهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، مشارکت موثری در اسمیک داشته است،اظهار داشت: نتیجه این مشارکت، انطباق ۹۸ درصدی استاندارد تدوین شده غذای حلال توسط اسمیک با فقه جعفری بوده است.

نیره پیروزبخت گفت: سازمان ملی استاندارد هم اکنون عضو هیئت مدیره، مجمع عمومی، شورای مدیریت استاندارد سازی، شورای اندازه شناسی، شورای تایید صلاحیت و تمام کمیته‌های فنی ۱۶ گانه آن بوده و همچنین ریاست کمیته ارزیابی انطباق و کمیته فنی‌حمل و نقل و دبیری کمیته فنی محصولات کشاورزی را عهده دارد و جمهوری اسلامی در کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌های اسمیک از جمله سیاست گذاریها و تدوین استانداردها مشارکت فعال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز