خبرگزاری کار ایران

میان ۳ شرکت و در حاشیه نمایشگاه نفت؛

تفاهم‌نامه همکاری برای تولید کاتالیست ایرانی امضا شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۹۷

تفاهم‌نامه همکاری تولید صنعتی کاتالیست‌های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی برش‌های سنگین نفتی (RCD) میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با یک شرکت داخلی به امضا رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نفت، حبیب الله بیطرف، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مدیرعامل شرکت خصوصی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه حضور داشتند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در این مراسم گفت: از پرمصرف‌ترین مواد در صنعت نفت کاتالیست‌ها هستند که قیمت بالا و فناپری پیچیده آن از مشخصات این مواد است.

وی افزود: خوشبختانه پژوهشگاه صنعت نفت مجهز به پایلوت تست و توانمندی سنتز کاتالیست‌هاست.

توفیقی در ادامه با اشاره به موفقیت سنتز و تست کاتالیست‌ها گفت: کاتالیست‌هایی که امروز در مورد ساخت آنها توافق کردیم نیز به خوبی سنتز و تست شده و در بسیاری از پالایشگاه‌های کشور استفاده خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در پایان اظهار کرد: تلاش مجموعه صنعت نفت این است که سریعتر به مرحله تجاری‌سازی برسیم و امیدواریم در سنتز کاتالیست‌ها به خودکفایی کامل برسیم.

صادق آبادی در این مراسم با بیان این که در ساخت همه کاتالیست‌ها به خودکفایی کامل می‌رسیم،  افزود: این تفاهم‌نامه با توجه به تولید داخل بودن کاتالیست‌ها نمادی از حمایت از تولید داخلی است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: انواع کاتالیست‌ها در صنعت نفت اهمیت بالایی دارد و خوشبختانه ما در مسیر خودکفایی کامل هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز