خبرگزاری کار ایران

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه نفت خبر داد:

شناسایی ذخایر هیدروکربوری در چهار حلقه چاه اکتشافی

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۱۷۶

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از اتمام حفاری ۶ حلقه چاه اکتشافی طی سال گذشته خبر داد و گفت: وجود منابع هیدروکربوری در چهار حلقه چاه محرز شده است.

به گزارش ایلنا، سید صالح هندی در دومین روز از برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: طی سال گذشته عملیات حفاری ۶ حلقه چاه با بهره گیری از ۶ دکل حفاری انجام شد که در چهار حلقه به منابع هیدروکربوری قابل توجه دست یافتیم.

وی ادامه داد: در عین حال حفر ۲ حلقه چاه دیگر اطلاعات مفیدی در خصوص زمین شناسی ناحیه مورد نظر اکتشافی در اختیارمان قرار داد.

هندی با بیان اینکه مدیریت اکتشاف مجوزهای مربوط عملیات اکتشافی با بودجه های مصوب طی پنج سال آینده را اخذ کرده است، گفت: برنامه روشنی برای فعالیت های آتی این شرکت وجود دارد.

وی اضافه کرد: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران طی سال گذشته توانسته است تا عملیات لرزه نگاری میدان سپهر را در منطقه دشت آزادگان به سرانجام برساند؛ در عین حال فعالیت لرزه نگاری در مرز مشترک ایران و عراق نیز در حال انجام است.

به گفته هندی تمامی فعالیت های لرزه نگاری پیش گفته تماما از سوی شرکت های ایرانی انجام شده است.

وی یادآور شد: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد در مورد چاه های اکتشافی به جای تعهد اکتشاف برای کل کشور، عملیات اکتشافی در هر حوزه رسوبی را تعهد کند.

هندی در خصوص نحوه تعامل مدیریت اکتشاف با شرکت های داخلی در انجام پروژه های اکتشافی گفت: در راستای حمایت از بخش خصوصی، بنابر دستور وزیر نفت، در وهله اول امکان عقد قرارداد با شرکت های ایرانی که در ایران ثبت شده اند وجود دارد؛ در صورت عدم امکان تامین قطعات از گروه اول، شرکت های ثبت شده در ایران که بیشتر سهام آن متعلق به ایرانی ها باشد در اولویت هستند؛ در وهله سوم شرکت های ثبت شده ایرانی با بیشتر سهامداران خارجی و در نهایت امکان عقد قرارداد با شرکت های خارجی وجود خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز